2013. július 29., hétfő

5km verseny kellemes afrikai hőhullámban

   Milyen jó, hogy futottam Horvátországban a 33-34 fok forróságban? Milyen jó, hogy még júniusban a triatlon verseny elötti héten a 30+ fokban is 9 km-es tempó tréninget futottam?

   Annyira jó, hogy amikor az afrikából ideért hőhullám miatt a verseny szervezői 10-ről 5 kilóméterre, és helyezések nélküli futásra változtatták a versenyt sem vette el a kedvem, hogy oda álljak a rajtrácsra. 5 km-es ídőm, ráadásul akkreditált pályán, még úgy sem volt. :)

   20:30 és a hőmérő Berlin szívében a Kurfürstendamm-on, ahol a versenyt rendezték még mindig 32 fokot mutatott. A füllesztő, forró levegő beszorult az épületek közé. 

pálya
   Nem tudtam, mennyit fog ez a forróság visszavenni a teljesítményemből, szépen nekiiramodtam a rajt után, de kicsit okosabban mint tavaly a 10km-en ugyanitt.  A fordulóig egész jól is éreztem magam.  
   Visszafelé viszont nagyon nehéz volt. Ez a pulzusdiagrammon is látszódik. Túlmelegedett állapotban, 185-186-os pulzussal (190-nél van a max vhol), belefutottam ilyen hőfalakba, nem hogy hűtott volna a levegő de még extra nehézséget okoztak ezek a mobil szaunás szakaszok.

pulzus
   Ja és nekem még az ídőt is sikerült belassítanom! :) Ebben a fizikai állapotban csak vánszorgott az ídő és a táv! Végtelenségnek tűnt 200 méter abszolválása is. Nem értettem, nem hittem el szinte, vártam hogy jöjjön a 4. kilómétert jelző tábla, de nem ,nem, lehet már elfutottam mellette? Nem...

   A tempó és a hőmérséklet kombinációja kicsit húzós volt. Ha van futóverseny, ahol nem tudok mosolyogni a célban, mert fizikailag képtelen vagyok rá, akkor épp a legrövidebb távú 5 és 10 kilóméteres versenyek azok.

De megcsináltam, élek, kurvajó lett, boldog vagyok. :-) Ide a sört és már húztam is haza. :-)

Ídő: 17:45 perc
Tempó: 3:33 p/km
Átlag pulzus: 183

Log: Timex Run Trainer GPS

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése