2014. október 15., szerda

Naturál futócipők

   Szeretek naturál, minimalista cipőben futni. Könnyűek, direktek, kényelmesek és piszkosul megdolgoztatják a lábizmaimat.

Adidas CC chill, Skechers Gorun 2, Brooks Pure Drift
   Most éppen három naturál cipőt használok rendszeresen.  A rövidebb távokon futok bennük. Hosszú futásokra jöhet a "hagyományos", pronációszupportos cipő (Asics DS Trainer). A versenyek előtti utolsó futásokat és a futó versenyeket a versenycipőmben nyomom. (Asics DS racer)

   A cipőket a sérülésveszély minimalizálásának reményében is tudatosan váltogatom. Legritkább esetben futok kétszer egymás után ugyanabban a cipőben. Ezáltal a terhelés a lábizmokra, szalagokra rendszeresen váltakozik, nem fásul bele egyfajta monoton terhelésbe. Hiszem, hogy ezáltal is csökkentem a sérülés kialakulásának lehetőségét.


Adidas CC Chill
   Első naturál cipőként az Adidas CC Chill-t vettem még 2011-ben. Mai napig szoktam benne futni és nyáron utcai cipőnek is fel fel veszem. Nagyon szeretem de lassan kezdi sajnos megadni magát. Fő tulajdonságai a nagyon hajlékony talp, viszont egyben a legkeményebb is a három közül, vagyis a legkissebb csillapítású cipőnek érzem. Téli futásra, csúszós körülményekre alkalmatlan, ezen viszonyok között semmi tapadása nincs.


Skechers Gorun 2
   A Skechers futócipő a minimál megközelítésen belül is a legspeciálisabb. A talp kialakítása olyan, hogy talpközépen a legmagasabb ezáltal a teli talpas futótechnikára van "kihegyezve". Ez konkrétan is azt jelenti, hogy futásnál ha nem megfelelően futok, akkor egy ütő, fura visszajelzést ad a cipő. Használgatom, de bevallom nem érzem magam valahogy otthon benne. A tempós futást "érzésre" a legkevésbé támogatja. Nem érzem, hogy repítene valahogy, talán csak egy szubjektív dolog.

Brooks Pure Drift
   Ezt a cipőt tavasszal vettem. A Brooks legminimalistább cipője. Az első futások után is már teljesen lenyűgözött, mennyire jó érzés benne futni. Mintha csak rám tervezték volna. És rendesen meg is dolgoztatja a lábizmaimat.  Kemény talp, mégis totál flexibilis. És engem repít. Nagyon jó a rövidebb, tempósabb futásaimra.
Talp betéttel 4 mm-es sarok emelés van benne, talp betét nélkül is lehet használni, úgy 0 mm, avagy teljesen lapos. Rostock triatlonon ebben a cipőben futottam. Macskakővön sem hátráltatott egyáltalán, hogy nem stabil cipő. Nagyon jót repesztettem ott benne. A tapadása is jó volt a helyenkéntnedves macskakő ellenére. Kedvenc!

Asics Gel Excel 33

   Van (volt) még egy naturál futó cipőm, a teljesség kedvéért róla is írok. Asics Gel 33. Egyáltalán nem működött nekem. Lehet hogy egy fél számmal lehetet volna nagyobb és akkor más a helyzet. De a talp fájdalmam még akkor is elő elő jött benne amikor már csak a kertben dolgozós cipőnek használtam. Eleve nagyon puha volt a talpa, nem éreztem egyáltalán naturál cipőnek. Inkább csak egy neutrális kialakítású de puha cipő. Azóta szóba sem jöhet nekem az Asics bármely 33-as fantázianevű, vagyis natural cipője. Csak a "jó öreg" pronáció szupportos ds trainer és ds racer sorozat. Azok maximálisan beváltak.

   Adidas CC chill és a Brooks Pure Drift a két kedvencem. A Pure drift viszont kiemelkedően eddigi legjobb naturál futó cipőm.

Rocking Rostock in the Brooks  Foto: Maik Steinhagen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése