5 easy ways...

...to improve your training.

Valószínűleg nem mond újat neked a linken olvasható cikk, de ha mégis, akkor máris megérte belinkelnem :-) :

5 easy ways to improve your running performance

Én is futottam! Vasárnap! 4 hét után! 8 km-t!! :-))

Szigorúan óvatosban. Az állóképességem nem gyengült a bringázásoknak köszönhetően(5:20át 135áp), ennek nagyon örültem, nem tudtam mire számíthatok. Meg sem éreztem, és bár a talpam éreztem közben, másnapra nem újult ki a fájdalom, jeeee! Úgyhogy szépen lassan újra kezdem, a hét közepén, majd hétvégen megint egy rövid, lassú futást tervezek. Azután hétről hétre, és ahogy a lábam reagál, szépen növelem a távot és a tempót.

Októberben tekertem 550km-t, úsztam 13km-t és futottam 37km-t.

 Pár gondolat a technikáról:
    Az új Asics Fuji Trabuco cipőm varrási hibás volt belül ahol  a nyelv kezdődik, volt egy kis csomó, ami kidörzsölte a lábfejemet. Visszaküldtem, várom a válaszukat. Azt hiszem nem is fogom erőltetni a gore-tex cipőt. A második futásnál már éreztem , hogy nagyon meleg a lábam benne miközben a hőmérséklet kint nem volt 10 fok. Remélem visszaadják a pénzt és egy jó tapasztalattal gazdagabb lettem. Maga a cipő szuper kényelmes volt és a tapadás is kiváló, teljesen vízálló. Nagyon jó ez a cipő téli, havas, saras, hegyi terepre de látom mostmár ez ide nekem nem szükséges. És hogy mindenes edző cipőnek szántam nem csak télre, így ez bukott is. A hőtartása miatt tavasszal kellett volna megint egy cipő...így legalább egy gore-tex anyagú cipő teszt is megvolt. :-)

   Bicajon elöl szanaszét állnak a bovden huzalok, mert a kormány lesüllyesztésével jelentősen kevesebb út kell a vázig. Rendeltem egy keskenyebb alapkormányt (40 cm), mert a cyclocross bicajomon 40-es van és az nagyon kényelmes, a Fuji-n levő 42-es kicsit szélesnek érződik. Nem kritikus de gondoltam megvariálom. Ha megjön és szétszedem elöl a bicajt, szépen mindent méretre vágok és újra huzalozok. Azt hiszem ez egy blogbejegyzésnek kiváló lesz.
bovden hegyek...
    Az úszásnál úgy érzem a lábtechnikám nagyon sporádisan funkcionál, elég összevissza "kalimpálok" nincs egy nyugodt  ismétlődő összhang a kar munkámmal. Van hogy 1 csapásra egyet, van hogy kettőt lábtempózok. aztán egyik irányba egyszer többet mint a másikba stb...Azt hiszem itt könnyen tudnék fejlődni. Kéne vennem azt a habszivacs lapot...
    Pont úgy van ez mint motorral a versenypályán. Fel kell ismerni, melyik kanyarokban hagyja az ember a legtöbb ídőt. Egyáltalán nem könnyű. Mert automatikusan azokban a kanyarokban fogod még jobban tesztelni  a határokat ahol már amúgy is jól érzed a kanyart magabiztosan veszed. És itt van a hátulütő, mert ezekben a kanyarokban mar csak nagyon kevés ídőt fogsz találni és a bukás esélye hatványozottan nő, hiszen egyre jobban megközelíted az amúgy is már közel levő abszolút fizikai korlátokat. Eközben meg van pár kanyar amit teljesen rosszul oldasz meg és sok másodpercet dobsz el ott. Ha ezt felismered, sokkal többet javítasz a körídődön, ráadásul jelentősebb rizikónövekedés nélkül. Világos? És azt hiszem ezeknek a rossz kanyaroknak az egyike az úszásomban a lábmunkám. Rizikó mondjuk nem sok van...:-)))

ui: Imént kaptam a levelet, vissza utalták a Trabuco cipő árát. Kúl. 

Megjegyzések