2013. február 14., csütörtök

Vízipatkány rulez

  Hangosan gondolkodtam néhány bejegyzéssel korábban az úszás hogyantovábbjáról. Lányaim a Berliner Wasserraten Sportegyesületnél tanultak, illetve kissebbik lányom épp most tanul úszni. Nagyobbik lányom sportegyesületi tag lett, hogy amíg a kicsi az úszásoktatáson van, vele párhuzamosan ő is úszhat egyídőben az egyesület edzésén.

   Emellett több itteni futó, illetve triatlon verseny erdedménylistáján is feltűnt az egyesület neve és gondolkodtam, hogy meg kéne érdeklődni, milyen formában lenne náluk lehetőség úszásra.  Múlt héten meg is léptem ezt. Van triatlon alosztályuk, ami az úszásra korlátozódik az egyesület által szervezett formában. Amit biztosítanak a tagsággal:

  -heti két alkalommal egy óra úszás
  -úszó edző
  -triathlon startpass (licensz)
  -emellett egyéb napokon is lehet menni az egyesületi úszásokra, csak olyankor nincs edző.

    Úgy olvastam a honlapjukon, hogy az edző igény szerint, aki kéri, annak segít... Megérdeklődtem mikor vannak az úszások, mert ha ídőben passzol szívesen kipróbálnám. Válaszolt is az egyesületből a hölgyemény, hogy örül, meg minden, hétfőn 19 órakor mehetek próbaúszásra... Az úszások ídőpontjai, hétfő és péntek 19 óra. Perfekt és nagyjából útba is esnek az uszodák (különböző uszodákban van a 2 úszás) egyből munkából tudnék menni.

   Uszi aulájában egyből felismertem az inkább középkorú társaságot, így közéjük rontottam és mondtam, hogy jöttem a próbaúszásra!

   Öreg szaki: - Mi? hogy? Honnan?
   Én :             - Csak írtam az egyesületnek és válaszoltak jöjjek ide, és keressem Klaus Schmidtet.
   Öreg szaki: -Aha...az én vagyok...Tudsz úszni? (gyorsban, rendesen)
   Én :              -Igen, remélem, de ez elég szubjektív...
   Öreg szaki: -Mert a csoportja már hónapok óta nyomja a programját és ilyenkor ha nem velük kezdtem, lehet nem tudom tartani ha túl kezdő vagyok, ezért nem vesznek fel új tagokat általában ilyenkor már. De ha küldtek akkor gyere megnézzük ezt kerestem e egyáltalán.
  Én :              -Ok. Azt olvastam, hogy gyakorlatilag szabad úszás van, tanácsokkal?
  Öreg szaki:  -Nem! Itt azt ússzuk amit én mondok.
  Én  :              -Oké. ( na ez vicces lesz...)

  Úgy 15-en lehettünk az úszáson két csoportban, 5-6 gyorsabb és 7-8 lassabb felosztásban 2 sávban. A lassabbak közt leghátsóként kezdtem, majd szépen rakott előrébb tempó alapján. Végül legelől úsztam majd visszarakott 2.-nak egy csaj jött a farvizemen utána én is tudtam menni az övén. Ez volt a kezdés, 8 x 100m 1:34-es 100-akat úsztunk, jó volt, jé ilyet is tudok. :-)

   Utána jöttek sorban az utasítások,  kb 400 méter kizárólag láb munka 25-50-es szériákban. Majd gyorsban piramis 150-200-250-200-150 méteres etapokban. A végére az 1 óra alatt 3000 métert úsztunk össze az öreg szerint, ami az én átlagos alkalmankénti 1500 méteremnek a duplája. Így nem bántam amikor vége volt. :-)
   Utána beszélgettem kicsit az öreggel barátságos figura amúgy. Az ő részéről látta rendben vagyok szívesen lát, nyugodtan gondoljam végig ezt kerestem e és ha igen nála majd leadhatom a jelentkezési lapot.

Holnap beiratkozom,  mert:

  -végső soron intenzív 1 óra úszás van maszlagmentesen. Így, hogy egy edző közben mondja a részleteket merre hogyan, nem zavaró.
  -ezekkel az ídőpontokkal és a tagságival ídőt, kiadásokat spórolok
  -kapok triatlon verseny licenszt, önmagában ez versenyenként 10-15 euró
  -fejlődni is fogok így az úszásban egész biztosan
  -hasonló érdeklődésű szabadídősportolókkal ismerkedhetek meg

   Az egyetlen, de elég nagy negatívum, hogy az úszós napokon este lefekvés elött nem találkozom a gyerkőceimmel.Ez majd nem tudom, hogy lesz hosszabb távon, de akár lehet, hogy pár hónap után csak heti 1 edzős úszásra megyek és egy edző nélkülire. Remélem arra van késöbbi ídőpont az egyesületben. Ezt majd meglátom.

Szóval,  úgy néz ki, a lányaim nyomdokaiba lépve én is Wasserratte, azaz vízipatkány leszek. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése