2013. február 1., péntek

Ha van irány, a január király...

  ...ha ha ha. Jól tettem, hogy eldöntöttem a maratont. Más ha az ember még csak lebegtet valamit a fejében, vagy ha már konkrét céllá válik. Ilyenkor már nincs kérdés, megvan a cél, tudom mi kell hozzá csak menni kell az úton. Easy.  :-)

   Kell hozzá pl. lassú állóképesség növelő futások, ahogy az előző bejegyzésben is írtam. Ezért elkezdtem kissebb tempóban is futni egy két alkalommal hetenként, a megszokott 80%-os szívritmus helyett úgy 72-75% körül. Érdekes tapasztalat, ez csak 5 - 10 százalék különbség, de futómozgás mínőségben elég nagy. Lefelé. Maga a futás kellemes, laza, de egy ídő után fásulást érzek a lábaimban, nem "pörögnek". Nem az én világom! :-) Csak vicc, jó lesz.

    A januári futásokat összefoglalva úgy érzem, szuper hónapot zártam "kezdésnek".  Ezelött még nem futottam 3 egymást követő napon. A hónap második felében igen és működőképesnek bizonyult. Talpam nem ellenkezett. Pénteken normál futás, szombaton egy nagyon könnyű rövid lazítós, majd vasárnap a heti leghosszabb lassú. Ezek a hosszú futásaim nem teljesen állandó terhelésen mennek, jellemzően a futások vége felé azért emelem a tempót. Nem sokat 15-30 másodpercnyit maximum.

    A heti első futásokat pedig megnyomtam, most kedden még rátettem egy lapáttal. Gondoltam kimegyek csak egy rövidre az úszás elött, jó az ídő + 6 fok, nem kell félteni a légutakat, úgyhogy "hadd szóljon"! 3:47-4:09-es kilómétereket nyomtam domborzattól függően. 8 km volt az egész. Nagyon jó volt, közben persze majd meghaltam 93% pulzusátlag. Feldobott testileg lelkileg :-) Tudom egy tisztességes maratonra készülő futó nem csinál ilyeneket, de egy kis szórakozás is kell... :-)

   Heti nagyjából 50 km-t futottam (43-55km). 221km jött így össze a hónap végére. Egyelőre februárban sem akarok emelni a heti mennyiségen, viszont változtatok a futások összetételén. Szeretnék csak lassú futásos hetet csinálni. (pl. 3 x lassú és hosszú, 50-60 km-re) Változtatom a terhelést...

   Úszásról semmi extra, a bringázás kicsit hanyagolva van, ma este pótolom a heti görgőzést...majd tavasztól kint az utakon rá erősítek.

  Kiírtam a futás logok címébe a pulzusátlagokat és a hozzá tartozó tempót. Így több adatot lehet leolvasni a kalendár nézetben.
2013. Január

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése