2014. január 5., vasárnap

Új év - új cipő (vonal)

   Megvolt a 117, illetve végül 125 km :). Nem igazán számítottan rá, hogy a talp sérülésem engedni fogja a dolgot. Asics trainerben futok 2 éve, a mostani cipőben 300 km van. A talpam most néha jobban, néha kevésbé fájt benne. Vettem még ősszel egy Nike lunareclipse+ 3-at, raktárra az asics utódjának. Jó áron volt, gondoltam így kipróbálom. Ugyanaz a kategória a két cipő a leírásuk alapján. Lightweight trainer, könnyű-közepes súlyú futóknak, pronáló lábtartáshoz. Kipróbáltam viszont ezt a cipőt is most, hátha jobb a talpamnak. Sajnos nem. Szuper...

    Teljesen logikátlan sérült lábra natural csukát húzni gondoltam, de a tehetetlenségemben végül az Adidas CC Chill natural cipőmbe bújtam bele, hátha. Ez télre amúgy nem jó, nagyon csúszik a talpa. Meglepetésemre nem fájt a talpam sem futás közben sem utána. Wow. Így ennek a natural csukámnak köszönhető, hogy szépen 8-15 kilóméterével sikerült gond nélkül összeszedegetni a maradék kilómétereket 2013-ban. Ez az egyik.

   A másik, hogy az úszásról egy srác kipróbálta a Skechers egyik futó cipőjét. A márka relatív új a futó cipők piacán. Annyira bejött neki, hogy nagy lelkesedéssel mesélt róla, milyen jó benne futni. Magamban azt gondoltam, persze, futó cipő, működik, de na és, 100+egyedik márka, miben lehet más?

   Hát például abban, hogy a Skechers csak natural avagy midfoot futótechnikára alapuló cipőket készít. A fenti tapasztalataim után elkezdtem jobban utána olvasni a márkának, illetve a vele szerzett tapasztalatoknak. A teljesség igénye nélkül a webről az a benyomás jött át, hogy a cipőik pozitív meglepetést okoztak. Könnyű, mégis kényelmes, csillapítása is nagyon jó a kis súlya ellenére. Ezen felül, a cipők ára is igen kedvező a befutott márkákhoz képest. 80 Euroba kerül szinte mindegyik futócipőjük. A Nike vagy Asics csúcsmodelljeinek az ára ennek több mint a duplája...

Ami a súlyt illeti, az Asicsot és Niket lemértem:
Asics DS Trainer        : 283 gramm 41-es
Nike Lunareclipse+ 3 : 297 gramm 41-es
Ez ütött. Nike USA oldalon ezt írják a cipőről: Ultra-lightweight Flywire Technology for a dynamic, glove-like fit. Vakulj paraszt Ultra lightweight = 300 gramm.
Skechers Gorun 2      : 221 gramm 42-es (gyári adat)
Itt Runner's World teszt: Skechers Gorun 2

Konkluzió: Úgy döntöttem kipróbálom. Szerváltam egy Skechers futó csukát. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése