Tubeless! Belső mentes gumik bicajra. Ez az új irány. Kissebb súly, kissebb gördülési ellenállás, brutális defekt védelem és alacsonyabb guminyomás használata. Ezek a főbb jellemzők.
Már agyaltam rajta egy ideje. A montiknál a legelterjedtebb egyelőre ez a technológia a defektvédelem és a guminyomás előnyei révén.
Először szétszedtem az gyári kerekeket, (féktárcsák és fogaskerekek le) és minden alkatrészt megmértem. Nem gondoltam volna, hogy ennyire nehezek a kerekeim, már a termék leírásban emlegetett szuper könnyű marketing dumához képest...
Megcsillant előttem a jelentős súlycsökkentés lehetősége, így végül rászántam magam a dologra. Könnyű felniszett + Tubeless. Kettő egy csapásra. Már egy éve kinéztem amúgy ezt a kerék kombinációt amit most megvettem.
Hoppá ez már így sem lenne rossz, ráadásul ez forgó tömeg. Komplett új kereket építettem, hogy a régit is még használni tudjam, illetve arra az esetre, ha eladnám a bicajt. Féktárcsák, Ashima ARO-08 mínusz 90 gramm, Shimano XT fogaskerékszett mínusz 130 gramm. Már majdnem -1 kg-nál járok.
A tubeless használathoz kell pár speciális cucc. Tubeless ready felnik, (megoldható egyes hagyományos felniknél is, én a gyáriak súlya miatt nem is kisérleteztem), szelepek, notubes ragasztószalag, tömítő tej.
Lőttem pár fotót, sőt még egy "fps" videót is rögtönöztem. De nem megyek át hogyan csináld megmondom a tutit, kattints ide oktató posztba. Csak megosztom, én hogyan csináltam. Ha valaki infó után kutat a témában, itt is talál némi médiát.
Notubes tubeless felni ragasztószalag
így néz ki a felni szűzen...
majd felni szalaggal leragasztva.
Ment könnyen a ragasztószalag felhelyezése. Ezután a szelepeket kellett a felnire felapplikálni.
Schwalbe tubeless szelepek
A szeleplyuknál fólia átvág
csak fel kell csavarozni.
Innentől videón folytatódik a történet. A gumi felszereléséhez szükség van a szokásos cuccokon kívül a tömítő tejre és egy kis szappanos vízre.
Gumiszerelés in first person shooter mód:
Ment simááán. Jessz! És a monti leadott több mint 1,2 kg felesleges vasat magáról. Most 11,24 kg-ot nyom menetkészen, ahogy lent látható. Nem rossz ez egy aluvázas 29es-től. Most akkor kezdek ÉN gyúrni a '16-os krossz szezonra. ;-)
Szia! Nagyon jó és részletes írás, köszi érte! Annyi kérdésem lenne, hogy a kerék súlyok tartalmazzák a felnit, féktárcsát is, vagy mit értesz azok alatt a súlyok alatt, amiket írtál? Válaszod köszönöm előre is! Üdv: Viktor
Szia! Nagyon jó és részletes írás, köszi érte!
VálaszTörlésAnnyi kérdésem lenne, hogy a kerék súlyok tartalmazzák a felnit, féktárcsát is, vagy mit értesz azok alatt a súlyok alatt, amiket írtál?
Válaszod köszönöm előre is!
Üdv:
Viktor