2015. november 14., szombat

Tubeless? Ready!

Tubeless! Belső mentes gumik bicajra. Ez az új irány. Kissebb súly, kissebb gördülési ellenállás, brutális defekt védelem és alacsonyabb guminyomás használata. Ezek a főbb jellemzők.


Már agyaltam rajta egy ideje. A montiknál a legelterjedtebb egyelőre ez a technológia a defektvédelem és a guminyomás előnyei révén.
Először szétszedtem az gyári kerekeket, (féktárcsák és fogaskerekek le) és minden alkatrészt megmértem. Nem gondoltam volna, hogy ennyire nehezek a kerekeim, már a termék leírásban emlegetett szuper könnyű marketing dumához képest...

Megcsillant előttem a jelentős súlycsökkentés lehetősége, így végül rászántam magam a dologra. Könnyű felniszett + Tubeless. Kettő egy csapásra. Már egy éve kinéztem amúgy ezt a kerék kombinációt amit most  megvettem.

Novatec agy, Sapim D Light küllők, Notubes Ztr Crest tubeless ready felni. 

Gyári kerék elöl 1010 gramm,  hátul 1270 gramm.
Új kerék elöl 710 gramm,   hátul 840  gramm.

Hoppá ez már így sem lenne rossz, ráadásul ez forgó tömeg. Komplett új kereket építettem, hogy a régit is még használni tudjam, illetve arra az esetre, ha eladnám a bicajt. Féktárcsák, Ashima ARO-08 mínusz 90 gramm, Shimano XT fogaskerékszett mínusz 130 gramm.  Már majdnem -1 kg-nál járok.

A tubeless használathoz kell pár speciális cucc. Tubeless ready felnik, (megoldható egyes hagyományos felniknél is, én a gyáriak súlya miatt nem is kisérleteztem), szelepek, notubes ragasztószalag, tömítő tej.

Lőttem pár fotót, sőt még egy "fps" videót is rögtönöztem. De nem megyek át hogyan csináld megmondom a tutit, kattints ide oktató posztba. Csak megosztom, én hogyan csináltam. Ha valaki infó után kutat a témában, itt is talál némi médiát.

Notubes tubeless felni ragasztószalag
így néz ki a felni szűzen...
majd felni szalaggal leragasztva.
 Ment könnyen a ragasztószalag felhelyezése. Ezután a szelepeket kellett a felnire felapplikálni.

Schwalbe tubeless szelepek
A szeleplyuknál fólia átvág
csak fel kell csavarozni.
Innentől videón folytatódik a történet. A gumi felszereléséhez szükség van a szokásos cuccokon kívül a tömítő tejre és egy kis szappanos vízre.


Gumiszerelés in first person shooter mód:



Ment simááán. Jessz! És a monti leadott több mint 1,2 kg felesleges vasat magáról. Most 11,24 kg-ot nyom menetkészen, ahogy lent látható. Nem rossz ez egy aluvázas 29es-től. Most akkor kezdek ÉN gyúrni a '16-os krossz szezonra. ;-)

1 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon jó és részletes írás, köszi érte!
    Annyi kérdésem lenne, hogy a kerék súlyok tartalmazzák a felnit, féktárcsát is, vagy mit értesz azok alatt a súlyok alatt, amiket írtál?
    Válaszod köszönöm előre is!
    Üdv:
    Viktor

    VálaszTörlés