2017. április 10., hétfő

Krossz generál

Legutóbb 2015-ben újítottam fel illetve alakítottam kicsit optikailag a krossz bicajomon.

http://futonaplo.blogspot.de/2015/01/bicaj-general-2-ready-for-cyclocross.html

Eltelt két év, bő 6000 kilóméter az egész éves ingázós használat közben.

Múlt hétvégén nekiláttam az idei alapos tavaszi tisztításnak, ám közben megint elkapott a "tuning" gépszíj. :)

Először is levettem a hátsó fogaskerekeket és a lánccal, láncerekekekkel együtt petróleummal alaposan megtisztítottam.
Megtisztítás után. A lánc a korrodálástól már elszíneződött, meg is van nyúlva. Csere érett...

Már egy ideje törpöltem, hogy minek erre a bicajra első váltó... 10 sebesség is elég. Megfelelő áttételezéssel ráadásul elérhető a 2x10 eddigi minimuma is.

Úgyhogy gyorsan le is kaptam az első váltót, csak hogy megnézzem, hogy mutatna így a vas. Tetszett. Eltűnt pár felesleges cucc. Csak az így egyoldalasan maradt narancssárga bovden lett talán túl szembe tűnő. Még régebbi 105 váltókar ez, ahol a bovden nem a markolat mentén van elvezetve. Volt elegendő fekete váltóbovdenem, így azt is egyből lecseréltem.

fekete váltóbovden
Ok. De akkor már illene minden bovdent feketére cserélni. :) A bevásárló lista első köre:

1 szett fekete váltóbovden (MTB-hez)
1 szett  fekete fékbovden
SRAM 1031 lánc
karbon távtartó gyűrűk, just for fun, nem volt drága...


Szintén vadi új FSA kormánycsapágyszett pihent itthon, még korábban vettem a cyclocrosshoz, eddig csak a csapányakat használtam fel, most a csapágy tartó gyűrű és fékbovdensín is kapóra jött.
előtte
utána

Az új bovdenszettben a huzalok is fekete színűek.

fekete bovdenhuzal, invisible...
Hátul eddig 11-25-ös fogaskerék kazetta volt fent, most átcseréltem a krossz felniről 11-28-asra.


Elől nem foglalkoztam a lánckerekekkel fent maradt a 36,46-os krossz szett. Csak sajna, hogy nincs a lánckerék vezető az első váltóhoz felszerelve, könnyen leugrik a lánc elől. Nem tudtam... Sajnos minden tekerés alatt előfordult legalább egyszer.

Épp emiatt magasabb a fogazata a szimpla lánckerekeknek, hogy a lánc ne tudjon leugrani. Így hát nem úsztam meg az első lánckerék cserét sem. Második shopping kör...Az Sram Apex pedálhoz és 110 es lyukmérethez az Sram X-Sync 11-es lánckerekek tökéletesen passzolnak. 40 fogasat vettem.
Enyhén beljebb helyezkedik el a lánckerék a tengelyen, hogy az alsó és felső fogaskeréksor között szinte középen legyen. Igy a lánc nem fut túlzottan keresztben egyik végállásban sem.
Ja igen a 10-es rendszer és 11-es ebből a szempontból kompatibilis. csak a lánc szélessége más, a szemhossz mindkét rendszernél maradt ugyanaz. Jó tudni...

Sram X-Sync Road 11


Van egy tök jó online áttetel számító progi itt: https://www.j-berkemeier.de/Ritzelrechner.html

A képeken az infók, előtte-utána felállás.
2x10: 36,46 x 11-25
1x10: 40 x 11-28
A legkissebb áttétel gyakorlatilag nem változott. Legnagyobb áttételnek meg az új bőven elég lesz. 90-es pedálfordulatnál is 42 km/h-t jelent. Az én teljesítményemhez még TT bicajon is elég lenne. :))  És 120-as pedálfordulatig lejtőre is marad bőven tartalék...
Az ősszel vett versenybicaj ülése is itt árválkodott, azt is felcsavaroztam az ütött kopott régi helyett. why not...

Voila, kész a főállású komúterem!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése