2013. január 24., csütörtök

Bringa téma: aeró kerekek

    Teljesen őrültség volt beleugrani, a CBR-emhez már 500 euróért is kaptam komplett felniszettet féktárcsákkal "ready to race", persze használtan, erre ez a két bicikli felni 699 juró...és ez már féláron...bakker.
   Más boltokban viszont csak a hátsó kerék került már ennyibe, így én is rászántam magam, hogy most befektetek a Profile Design Semi-Carbon Clincher aeró kerekekbe, mert különben örökre terv marad. (E cég ajánlatait itt meg is írtam korábban)
   A képen látható gyári tartozékokkal érkezett meg a felni szett. Ezek gyorszár, felniszalag, szelephosszabbító,  pót küllők, küllő szerszám.
Az agy Shimano és SRAM kompatibilis. Campagnolo felárért rendelhető
Tartozékok
Kézzel összeszerelt a felni, marketing fogásnak sem utolsó.
   A felniszettet elsősorban versenyzésre vettem. Mivel ez egy félig alu, félig karbon megoldás, strapabíróbb a tiszta karbon kerekeknél és a fékek szélesebb ídőjárási viszonyok között is hatásosak, ezért néha azért edzeni is használni fogom őket. Mivel második szettként üzemel majd, szükség volt hozzá új hátsó fogaskerekekre, tömlőre és külsőre.
   Meglepődve olvastam a neten egy bringás oldalon, hogy nemhogy van latex anyagú gumibelső, de kimondottan ez a versenybringások egyik titkos fegyvere. :-))  A fizikai tulajdonságai révén állítólag kissebb gördülési ellenállást produkál a hagyományos gumibelsőhöz képest. Hatékonyabban nyeli el az apró mechanikai útegyenetlenségeket. Ok... Normál belső 6 euro,  Latex belső akciós 8 euró... 4 euró felár a felni után talán már nem oszt nem szoroz..., kipróbálom.


    Versenygumi már fontosabb szempont, szintén a neten kerestem infókat, a TOUR-Magazinban találtam egy jó tesztet. (Neten is megtalálható a pdf) A legjobb allrounder külső a Continental GP 4000S. Van defektvédelme, gördülési ellenállása nagyon alacsony, a tapadása mégis kíváló. Szuper, jöhet!
 A váltó rendszeréhez megfelelő Shimano Ultegra fogaskerékszett  került a hátsó felnire. (38 euróból megúsztam, ez elég olcsónak számít)  Az áttételezéssel nem variáltam, az eredetiével megegyező 11-25-ös fogazásút rendeltem.
   Miután minden alkatrész megérkezett, csak össze kellett szerelni. Nem volt gond a külső feltevéssel, de óvatos voltam mint egy hímestojással.




   Kész ennyi, minden adott, most már csak a hiányzó kilowattokat kell szépen beletenni a lábaimba és akkor a bringázás rendben lesz ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése