2013. március 6., szerda

1000 méter belülről

        1000m teszt úszáson nem voltunk sokan, 11-en jöttek le. Volt aki nem akart szembesülni a lustaságával, a leggyorsabbakat meg nem igazán mozgatta meg a téma mert a rendes edzés így mára elmaradt. (Vagy mert betojtak tőlem :)  3 sávunk volt, 6 úszó tudott egyszerre úszni, sávonként kettő, bal és jobb oldalán egy egy. Így két hullámban lezajlott a móka. A második csoportban úsztam volna, de valaki nem figyeltem miért végül kijött a vízből, hogy nem tud úszni. Klaus (edző) kérdezi beugrom e helyette? Csak akkor nincs ídőm a vízben percekig melegíteni, csak ha akarom. Persze nem gond, úszok 2 hosszt és indulhatunk... (lehet nem volt jó döntés)

   Sípszó, start! Bal oldalamon tudtam egy gyorsabb úszó van, jobbomon levőt nem ismertem. Megindultam kicsit tempósabban, de ugye úgyis több az adrenalin, meg visz a versenyláz, jó lesz ez (Optimizmus! Aaaz van! (Csapd le csacsisan) ;-). Nem is éreztem magamon, hogy túl gyorsan kezdtem volna. Látom 50-nél egész rajta vagyok a baloldali srácon, a jobboldali meg kapott fél testhosszt. Hehe gondoltam, király vagyok! 100-nál még mindig a bal oldalival úsztam a jobb oldalon már nem láttam senkit. Kezdett gyanússá válni a dolog...  :-))
   A bal oldali úszó innentől kezdve szépen egyenletesen elhúzott én meg csak egyre jobban küzdöttem az elemekkel!

   Gyilkos közeg a víz, itt brutálisan meg van torolva minden egyes rossz mozdulat. A futásban még valahogy ki lehet préselni némi extrát valahonnan mélyről, ami visz tovább, de ez itt a vízben sajnos nem elég sokmindenre, egyfelől a víz ellenállása kíméletlen, másfelöl levegőhöz sem akkor és annyihoz jutunk, amikor csak szeretnénk. Én meg küzdöttem is azért a levegőért, közben próbáltam a technikámra is figyelni, mert tudtam csak úgy lehet könnyebb a dolog. 400-nál a jobboldali is elúszott mellettem. Ahaaaa, kezdett derengeni, hogy ezt csúnyán elkszúrtam. :-)

   450m környékén már brutál égett a tüdőm (még sosem tapasztaltam ezt úszásnál), mondom mi van ííítt, ne már, és 1000m nem 500 még felénél sem járok. Ez elmúlt lassan de a kezeimben nem sok erő maradt, próbáltam lábbal ráerősíteni meg levegőt találni valahol, próbáltam kitrükközni a helyzetet. Amennyire az oxigénhiány engedte, kattogott az agyam hogyan lehetne jobb (illetve nem ennyire nehéz) de sehogy nem sikerült könnyed tempózássá változtatni a történetet :-)). Aztán már nem is tudtam mennyinél járok csak reménykedtem ez az utolsó 50, ez az utolsó 50. Végül aztán behajolt fölém az ídőmet mérő lány és kiáltotta, hogy még 2 hossz (25 m-es medencében úsztunk).
Ennél jobb hírt már nagyon rég nem kaptam! Próbáltam kicsit még odalépni de ez csak 3-4 másodpercet jelentett az utolsó százra nézve.
   Ennyire amatőrként elrontani, áá. Joe stupidooo!! :-) Az ídőmmel viszont elégedett vagyok.

A fenti történet számosítva így nézett ki:

   100m: 1:32
   200m: 1:47
   300m: 1:52
   400m: 1:54 
   500m: 1:57
   600m: 1:56 
   700m: 1:55 
   800m: 1:56 
   900m: 1:56 
 1000m: 1:52
     össz:18:37 

   A részídőket nézve automatikusan azon kezdtem el gondolkodni, milyen és mennyi edzés kell ahhoz, hogy minden 100 métert 1:30 környékén ússzak? (Ez itt többeknek megy is, így lehet, hogy pont jó helyen járok) Annyira logikusnak látszik. Csak 10-szer kell megismételnem amit 1-szer már tudok, ilyen irányba kell fejlesztenem magam. Szóba került Klaussal, hogy egy éve kezdtem el az úszást. Azt mondta nem gondolta volna és hogy szerinte sokat tudok még fejlődni. Egy két technikai dolog tünt fel neki egyelőre, és hogy nálam egyszerűen még hiányzik az erőnlét. Remélem igaza lesz. ;)
  Hétfői úszáson, egy 400-as etapon én húztam a csoportot, és nagyon jól ment. Na valahogy úgy kellett volna kezdenem az 1000-es teszten. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése