2013. március 21., csütörtök

Edzés görgőn, már a Cycle Trainerrel

   Itt (is) hóesés, mínuszok, így ami a bringázást illeti, továbbra is marad a görgőzés.

  De legalább megjött a Cycle Trainer a Timextől! Az online termékfotók alapján egy kisebb okostelefon méretre számítottam, de annál is jóval kisebb. Simán befért a könyöklők közé. Egyelőre a régi órát is fent hagytam a pedál számláló miatt. Fel fogom szerelni a Timex Cadence and Speed Sensor-t, ez a Cycle Trainer alapcsomaghoz nem tartozik hozzá, külön megvehető. Viszont bármely más gyártó ANT+ technológiás sebesség, pedálfordulat esetleg teljesítménymérőjét is kezelni tudja a CT.  Lényeg az ANT+ interfész.
   Két szett bicikliadapter van a csomagban, így könnyedén tudom majd a cyclocross bringámon is használni.
Simán befért a könyöklők közé
   Előszóban gyorsan még annyit, hogy a sportszerű bringázást az úszással együtt tavaly kezdtem el. A bringázásra fordítottam a legkevesebb elméleti figyelmet mint önálló sportág, a Kerékpár sport szempontjából.
    Tudtam, hogy majd körkörös pedálozást el kell sajátítanom, amit fejlesztgettem is. Az ídőbringás tekerések pedig arról szóltak, hogy kimentem vele, nyomattam az úton amennyi kraft volt, oszt jónapot! De kezdek jobban odafigyelni a bringázásra is. Nézegetem az edzésfajtákat, youtube-on a technikás videókat és lassacskán már kapisgálom, hogy az országúti kerékpátozás is egy összetett, azon felül igen kemény sportág. Testben és fejben is.

   Miután rákötöttem a Cycle Trainert a számítógépre a mini-usb kábellel, a beállítási lehetőségeit böngészve is ez jutott eszembe, hogy van még mit tanulnom a bringasportról. A Cycle Trainert a bicikli sportot űzőknek fejlesztették ki. A lehetőségeit tekintve mindenképp.

   Sok is volt számomra az infó hirtelen,  az ídő meg gyorsan telt az ismerkedéssel, úgyhogy inkább gyorsan felszereltem a biciklire, átöltöztem és már indulhatott is az 1 órás akció. Persze inkább a kiváncsiság miatt, nem a görgőzésre van a cucc kitalálva.:-) Egy korábbi bejegyzésben megírtam, mit találok hasznosnak a szabadgörgő használatával kapcsolatban, most az aznapi  konkrét  görgős edzésemről írnék.

   Megint két 30 perces egységre osztottam az 1 órás tekerést. Első fél órában egy változó intenzitású tréninget nyomtam. A következőképpen váltogattam a terhelést:
  2 perc 90-es pedálfordulaton, áttétel: 53-15
  1 perc 120-as pedálfordulaton, áttétel: 53-14
Az ilyen játékokkal az ídő is sokkal gyorsabban telik a görgőn.

Log: Timex Cycle Trainer
háttérszín a szívritmus zónák, fekete szaggatott vonal laktát küszöb, piros vonal szívritmus
Egy rövid megállás után a második 30 perces egységben konstans 90-es fordulaton igyekeztem tekerni, a második felében növelve a fokozatokat.

20 perc: áttétel 53-15 fog
  5 perc: áttétel 53-14 fog
  5 perc: áttétel 53-13 fog

Log: Timex Cycle Trainer
Szívritmus átlagok:
  0-20perc: 140,    20-25perc: 145,    25-30perc: 151,
és nézd csak, egyszer nem estem le! :-)
  A tekerés után kellemesen elfáradva szálltam le a bicajról azzal az érzéssel, hogy megint egy kicsit fejlődtem.
  Úgy gondolkodom, hogy ha nem csinálnám ezeket a görgőzéseket, akkor ehhez a másik "lustább" önmagamhoz képest most nagy előnyben vagyok. Legyőzöm önmagam! :-)  És szabadídősportolóként mi magunkkal versenyzünk. Le szeretnénk győzni a tegnapi önmagunkat, vagy jobbat szeretnénk a múltkori versenyünkön elért eredményünknél.

  Amikor 2011 őszén elkezdtem használni a Run Trainer futó órát és az ahhoz kapcsolódó Trainingpeaks edzés elemző szoftvert, jobban mérhetőbbé váltak a szaladgálásaim, sokkal több adatokat kaptam, jobban átláthatóvá váltak az összefüggések,  rendszerezettebbé vált a dolog. Egy magasabb szintre lépett ezáltal (is) a "futóhobbim".

  A Cycle Trainerrel kapcsolatban is az az érzésem a rövid ismerkedés után, hogy még akaratlanul is hozzá fog járulni  a bringázáshoz való ismereteim fejlesztéséhez és a fejlődésemhez. Jóval specifikusabb, részletes edzésprogramok végrehajtásához tud majd segítséget nyújtani, egyszerűen már csak azért is, mert ezeket a CT által ismertem meg.

   Most elkezdem részletesebben átrágni magam a funkcióin...térkép mód, útvonal kezelés, edzésfajták,  GPS, szívritmus, barométer, iránytű, paraméterezhető zónák, zóna figyelmeztetések szívritmusra, sebességre, teljesítményre, pedálfordulatra..edzésfajták ídőre, sebességre, szívritmusra, teljesítményre és ezek kombinációira, autóstop, autó kör, négy teljesen szabadon paraméterezhető kijelző oldalak... ehhez ídő kell. :-)

egy lelkes ammatőr

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése