2013. március 6., szerda

Esti tempó futás

    Heti elsőt megint megtoltam, pedig elég határozottan úgy indultam neki, hogy csak sima 1 óra futást akarok. Ma már van a lábaimban 32 km hajtós bicaj, így csak levezetni akartam.
   Asics DS Racer-ben futottam ez annyira állat csuka, nincs súlya, észre sem veszem és repülök. Imádom. Indulás után még csak emelkedett a pulzusom, így
   Kilóméter 1  : 4:02 (159 áp)
lett. Jólvan igazán őrültködni sem akarok, de ez számomra elég jó tempó, tetszik, megyek így amíg jól esik aztán meglátom.
   Kilóméter 2  : 4:05 (166 áp),
   Kilóméter 3  : 4:05 (165 áp),
   Kilóméter 4  : 4:06 (164 áp),
   Tetszett, hogy nem éreztem magam rosszul közben elég alacsony volt a tempóhoz képest a pulzusom. Közben eldöntöttem, hogy 10 kilóméter lesz ez ebben a tempóban, lehetőleg...:-)  Van az esti útvonalamban egy hosszú enyhe lejtő illetve visszafelé alattomos emelkedő, 1,5 km hosszú. Itt lefelé jó, pihen a szívem,  vagy szedem a lábam, most utóbbi
    Kilóméter 5 :  4:01 (165 áp)
a lejtő aljára jön ki az 5 km, fordulás és irány vissza. Nem akartam az emelkedőn nagyon belassulni, így a pulzusom elégge felment és már nem is esett jól,
   Kilóméter 6  :  4:06 (173 áp).
    Tempó zsír maradt, akkor most már a nehezén túl vagyok a második fele a futásnak legyen megint gyorsabb mint az első, de ésszel nem mindenárom, vagyis laktátküszöb alatt. Ment is, néha kicsit feszült a mellkasom belülről. Ha jelentkezik ez a furcsa, rossz érzés, tudom, hogy már felesleges laktát acidot hurcolászok...úgy 170 felett kicsivel van  nálam ez a határ. 171-173 még úgy ahogy, némi feszengéssel elmegy,  de ma este is néztem 174 már kezd jelezni a laktát.
   Kilóméter 7  : 3:56 (169 áp),
   Kilóméter 8  : 3:56 (172 áp),
   Kilóméter 9  : 3:51 (173 áp),
   Kilóméter 10: 3:48 (175 áp), (utolsó 600 méter szintén emelkedő, de a leggyorsabb kilómétert itt akartam futni, látszik is pulzusom)

     Ez számomra egy tökéletes tempó futás volt az áprilisi félmaratonhoz, tavaly is ilyen szívritmusokkal futottam végig a versenyt. Az átlagtempó akkor a mai kerek 4 percesnél kicsit gyorsabb volt. De jól alakul...I love running... :-)

Futás log: Timex Run Trainer

2 megjegyzés:

  1. Nagyon durva dolgok vannak itt készülőben mind futás, mind úszás szintjén. Csak így tovább !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helló Mata!
      Meglátjuk mi sül ki ebből idén. :) Függetlenül is élvezem mindkét, sőt mindhárom mozgást, nagy triathlon tervek nélkül is. Egy két regionális móka idén oszt annyi (ha nem taknyolok megint...). Egyetlen konkrét terv 2013-ra maraton futás lenne.

      Te is keményen tolod. Nézegetem mostmár edzésonline-t, nem semmi mennyiségű és mínőségű futásokat tolsz. Szerintem a március végi maratonon az első kilómétertől egy harcos ambiciózus futás kell legyen a minimum!! :)

      Törlés