2013. március 1., péntek

Felemás Február

   Jól indult a hónap, a szabadgörgőn egyre jobb vagyok. Ami ezzel kapcsolatban érdekes, hogy nagyon jó edzésmódszernek találom a következők fejlesztésére:

  - Körkörös pedálozás technikájának tökélesítése. A szabad egyensúlyozás és a pedálok kissebb ellenállása miatt.
  -A test aeró testpozicióhoz szoktatása, edzése. Szintén, az egyensúlyozás és pedálozás az aeró pozicióban realisztikusabb mint a statikus görgőn.
  -Finommotorikus egyensúlyozás, Van hogy már le sem zúgok róla!  :) Már sokkal magabiztosabban, nyugodtabban tudok tekerni rajta, nem kell "feszülten" koncentrálnom.

   Cserébe a fix görgő előnye az ellenállás szabályozása révén a többféle edzésprogram lehetősége és persze a jobb erőfejlesztés. Bár olvastam, hogy van már állítható ellenállású szabadgőrgő is. Baró!

   De nagyon jó futásaim is voltak, a második hét tipikusan olyan volt, hogy minden mozgás után úgy éreztem, hogy tartalmas, fejlődésre nézve hasznos, pozitív töltést adó edzés volt.  Tisztán a számokon ez nem leolvasható. De például sikerült a rövid futást végét szépen gyorsulóra, vagy az egymást követő napokon a 19 és 21km-t futni a kitűzött tartományokban végigvinni. Vagy, hogy 1 órát  jó tempóban görgőztem, ami nagy szám nekem, és elkezdődtek a "brutál" úszások is sok új élménnyel.

   Csak a vasárnapi futás utolsó 5 kilómétere változtatásra kényszerített. Nagyon szúrt a jobb talpam minden lépésnél...Ezért február második felében lecsavartam az aktivitást, illetve kevesebbet és rövidebbeket futok. Nem tudom mi lesz így az áprilisi félmaratonra. Érdekes tegnap este futáskor a jobb talpam semmi, a bal bokám éreztem,  ebben a lábamban az Achilles fájt kicsit, ráadásul ez bicsaklott ki múlt szombaton futás közben egy jégdarabon. Ma felkeltem, Achilles jó, jobb talpam kicsit szúrt, merev volt de ahogy bemelegszik, teljesen jó...nem értem, nem lehet nagy gond, ha csak nagyobb terheléseknél jön elő...

   Kerestem Youtube-on masszázs videókat az achilles masszírozásra, találtam jókat. Ezt naponta most többször csinálom, ez serkenti a vérellátást benne és remelhetőleg valóban gyorsítja a gyógyulást.

   Szerintem most esek át a "kötelező" lábpanaszokon a folyamatos terhelés növekedés és relatív tapasztalatlanság miatt...azért ahhoz képest elég jókat szaladgálok, hogy most februárban futok rendszeresen éppen 2 éve.
   Az is eszembe jutott, hogy a jobb lábam sérülése miatt máshogy használom a bal lábam és ez okozta az achilles érzékenységét. Lehetőség.. 

februári mocorgások

    Így 150 km jött össze februárban, ami egy profi futó minimum heti adagja. Edzésonline-on tévedtem egy futó tréningnaplójára aki ilyen mennyiségeket tol, háát kemény. :)   2:30 körüli maratonhoz már ez kell, heti 150-200km futás...eccerű? :-)
  
   Az úszás az egyesületben bejön. Jó a társaság, normálisak, segítőkészek, az úszás élvezetes, de egyelőre kemény a duplájára nőtt úszásmennyiség alkalmanként. Ma este nem lesz edzés, hanem egy 1000m-es teszt úszás lesz ídőre. Felmérő edző bá-nak, hogy lássa ki hol áll jelenleg. :) Magam is kiváncsi vagyok mit fogok úszni.  Még sose úsztam ílyen formában ídőre. 19 percen belül reális elvárás, ha viszont beúszok 18 alá, akkor veri heppi leszek. :) Kár, hogy nem tudok bukófordulót, nővelné a heppiend esélyét, meg kell tanulnom...Van egy srác, láttam a tavalyi ídőket, 14 perc alatt letolta az 1000-et, jaajj. Ebben a pillanatban biztosan nagyon izgulhat, hogy letaszítja-e ma este az új fiú a trónról! :-))

    De, Sammy's spirit itt figyel a szívemben, plusz jön a jó ídő, napsütés, ezek erőt adnak egy jó márciushoz. Let's think positive!

U.I: Nem történt csoda. Így csak simán heppi vagyok: 18:37  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése