2014. szeptember 23., kedd

Neoprén ruha javítás

   Két helyen is megadta magát a neoprénem. Kissebb szakadásokat fedeztem fel mindkét vállhajlatnál. Ilyen kezdeti stádiumban érdemes javítani, mielőtt még visszafordíthatatlanná válna a probléma.

   


Így is tettem. Speciális neoprén ragasztó kell a javításhoz. Rengeteg márka van a piacon, én a fekete színű M2 Neoprén ragasztót választottam. A mostani a ragasztás a második nekifutásom. Az első tapasztalatai után már jobb elképzelésem volt, min múlik, hogy mind funkcionálisan, de esztétikailag is jó eredményt kapjak.


A ragasztandófelületeknek természetesen száraznak, zsírmentesnek kell lenni. Fontos, hogy pontosan a szétszakadt felületeket ragasztózzuk be. Ehhez szét kell húzni a neoprén anyagot a szakadásoknál, hogy jól hozzáférjünk. Én belülre egy filctollat tettem, erre kívülről ráfeszítettem a szakadásnál az anyagot és szárítócsipeszekkel rögzítettem.

 
 

    Ezútán bármilyen kissebb ecsettel, eszközzel fel lehet hordani a ragasztót a kívánt felületekre. Én műszerész csavarhúzót használtam. Lehetőleg csak a szakadt felületekre kerüljön a ragasztóból, hogy ne legyen feltűnő a javítás.




   A Ragasztó óvatos felhordása után 5 percet hagyni kell száradni.  Miután letelt az ídő, a segédeszközökre már nem lesz szükség. A ragasztózott felületeket lehetőleg pontosan illesztve jól össze nyomjuk. Néhány másodpercet így tartjuk. Ezután elengedhetjük és készen vagyunk!


a láthatóan sok ragasztó még az első próbálkozásom emléke...
    Fél órával késöbb csak simán a kezemmel szét próbáltam húzni a javított részeken az anyagot, de állták a sarat. Kiváncsi leszek élesben mennyire lesz tartós. De erre már csak jővőre fog sor kerülni...


  

1 megjegyzés: