2014. december 20., szombat

1 év a Grossglockneren


Tavaly novemberben vettem a Tacx I-Genius görgőt. Zseniális cuccnak tartom. Pontosan azt nyújtja, amit vártam tőle. Nincs motiváció hiányom, ha görgőzésről van szó.

Catalyst edzés funkciót, vagy RLV-ket, azaz  Real life videóval használom. Híres, szép és legtöbbször nehéz útvonalakról készítenek videókat és rögzítenek hozzá GPS adatokat.

A program tekerés közben a tempóm alapján játssza le a felvételt, közben realisztikusan állítja a görgőn az ellenállást az emelkedés / lejtés függvényében. Az I-Geniusban nem csak fék de egy motor is van ami 5%-os lejtésig az ereszkedést is szimulálja.

Persze mi más lehetett az első "úticéljaim" egyike, mintsem a Grossglockner. Kétszer jártam meg motorral. Lenyűgöző alpesi panoráma  útvonal.

A program listában voltak ott mellette adatok, hogy 12,4 százalék emelkedés meg hasonlók, de hát motorral egyáltalán nem tűnt vészesnek. Emelkedő? Motorral? Az mi? Jaaa amikor ferdén állnak a fák. Emlékszem a tűkanyarok azért elég szűkek voltak. Egyet rendesen be is néztem...szerencsére 2008. májusában még több méteres hófalak emelkedtek az út mentén.

uppsz
Bicajjal meg pont az emelkedés/lejtés a lényeg. Hogy mi várt rám a virtuális Grossglockneren? Az adatok.

Első csúcs: Fuschertörl
Maximum emelkedés: 13,1%
Átlag emelkedés: 8.2%
Magasság:  2428 m
Emelkedés méterben: 1420 m 
Táv: 17,21 km

Rövid úton ízelítőt kaptam a nehézségből. Talán egy percet bírtam az első komolyabb, 12%-os  emelkedésen és végem is lett mint a Twinpeaksnek.

Szerencsére lehet állítani a Tacx programban a nehézségen, így levettem 100%-ről először 75, majd 50 százalékosra és újra kezdtem. Így is elég megerőltető volt mire felértem a Fuschertörl-höz. A "csalás" ellenére is nagy sikerélmény volt elérni a csúcsot. Abszolút úgy éreztem megint ott vagyok és hogy valóban ezen a terepen közdöttem végig magam.


Háttérben az utolsó kanyarok a Fuschertörl eléréséhez. 2008.
A tapasztalatok után viszont egyelőre lemondtam a komolyabb hegyekről. Az Alp de Huez is egy ilyen mágikus hegyi útvonal, ám a Grossglockneres akció után rá se mertem gondolni, hogy neki tekerjek a triatlon bicaj hosszú áttételével és piskóta erőmmel.

Mindez pont egy éve történt.

Ídő közben kompakt pedál került a triatlon vasra, 34,50 fogazású a 39,53 helyett és gurulgattam is az elmúlt egy év alatt rendesen. Szerdán úgy döntöttem, ideje befejezni amit elkezdtem!

A program felajánja a folytatást a legutóbbi pozicióból, király. Ezúttal realisztikus (100%) nehézégi fokozat. Fuschertörl utáni lejtőn bemelegítettem, és már jött is a következő brutál hegymenet.

Csúcs: Hochtor
Maximum emelkedés: 12%
Átlag emelkedés: 7%
Magasság:  2504 m
Táv: 3,8 km
9,5%-os emelkedő felett a legkissebb áttételen is csak kiállva tudtam haladni. 12%-os emelkedőn már minden pedál fordulat komoly fizikai és elég hamar mentális kihívássá is vált. Szerencsére ezek az extrém emelkedések csak 2-300 méteren át tartottak, így az utánuk jővő "lájtos" szakaszokon ki tudtam valamennyire pörgetni a lábaimat és a szívverésem is normalizálódhatott.

Ez még nem a Hochtor , van előtte még egy alagút
De nem jutottam messzire, hirtelen nagy durranás. Leszálltam. Ránézésre minden ok, gumiban nyomás. Mi van, nem bírta az erőmet a görgő vagy mi? :-))

Meglett. A gumi belső egyszerűen lenyomta külsőt a felniről. Vagy rosszul tehettem fel vagy elnéztem a guminyomást. Nem foglalkoztam most vele, ki a garázsba a Bulls hátsó kerekéért, gyors kerék csere és fék újra kalibrálás után indultam is tovább.

ez hogy?
a szervíz csapat szerencsére a közelben volt...
Kemény terep a Grossglockner. A gumidefektet itt is be kell kalkulálni. :-)
Felváltva jöttek a killer és az elviselhető emelekedők. Haladtam tovább a Hochtor felé.

emelkedő, kanyar, még meredekebb emelkedő, neeeeee :-)
Végül felértem a Hochtorhoz, egy alagút van ott erős kapukkal, amivel mindkét végén lezárják a téli ídőszakra, hogy a hó és jég ne vehesse át teljesen az uralmat.



A következő lejtős szakaszon kipihentem magam, technikáztam kicsit, pörgettem végig 100-as fordulat felett. Hihetetlen a táj még felvételről is. Észre se vettem és már "lent" is voltam az ismerős körforgalomnál.

Hochtor, déli lejtő, 2005

Kezdődhetett az utolsó csúcstámadás.

Cél: Kaiser Franz-Josef höhe
Maximum emelkedés: 12,6%
Átlag emelkedés: 5.6%
Magasság: 2.369 m
Táv: 8,25km

Itt már vitt előre a cél közelsége. Nincs az az emelkedő amin feladom. (Nem jött szerencsére :-)) Végül 1 óra 10 perc után értem el a Kaiser Franz-Josef pontig. Megcsináltam.



Kaiser Franz-Josef höhe

Grossglockner, Pasterze gleccser 2005.

Alp D'Huez, nemsokára találkozunk! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése