2011. szeptember 30., péntek

Interval tréning 2011.09.29.

  A sports tracker nevű futóprogramot használom pár hónapja, átálltam a Droid runnerről. Az új programnak van egy pár nagyon jó extrafunkciója, mint például a "Voice feedback", amely körönként, vagy megadott távoknál bemondja a fülesbe az aktuális kör tempóját, ídejét , össztávot.  Ezen felül az edzés adatait  online tárolja, browserből megnézhető, megosztható, egyfajta online tracking community koncepió van mögötte.
  Adta magát a voice feedback az interval tréninghez. 2km-es bemelegítés után futottam egy gyors kilómétert, majd 1 km pihenő kocogás, majd mégegyszer ugyanezt. Közben hosszúnak találtam az 1km-es távokat intervalhoz, nem akartam 180 felüli pulzussal futni olyan sokat, így ezután átálltam az 500 m-es beállításra a programban. Így tökéletes volt! 500 méter tempó majd 500 méter pihentető futás. Szépen rámszólt a program 500 méterenként, füllhallgató a fülemben van, zenét úgyis mindig hallgatok. Az 500 méteres sprintek egyre gyorsabbak voltak, az utolsó 500m-t kerekítve 1:50 perc alatt futottam, a km tempóm 3:39 perc/km volt. Tetszett...csak ez tartósan nagyon gyors számomra még. :)
   Fontos a gyors futás gyakorlása, a szív és tüdő edzése, ez sem megy másképp. Földre senki nem pottyan a kész tudással :) Érdekes módon a pihentető részeken az első pár másodpercet leszámítva, nagyon könnyed, kipihent mozgás volt, lábaimat szinte súlytalannak éreztem. Élvezet volt tisztára lassan "lebegni" a természet közelében. Nagyon klassz volt. Szeretném rendszeresíteni ezt a fajta tréninget.
  A sports tracker online verziójában az edzés részletes adataiból mentettem le 2 képet, ami alapján jól látszanak a gyors lassú intervallumok, illetve az 500m-hez tartozó ídő és tempó adatok.

Intervallumok

500m-es felbontás


Itt elérhetőek a teljes edzés adatai:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése