Heti mozgás 2011.10.31-11.06.

  Vasárnap este már ettem, hétfőn már rendben voltam, de vendégeink voltak péntekig, így hétköznap esténként nem volt futás, csak bringáztam melódiába. 

Kedd: Bringa,    2 x 16 km
Csütörtök: Bringa,    2 x 16 km
Péntek: Futás,    13,4 km,    1:00:29 perc,    4:29 perc/km,     158 pulzus
Vasárnap: Futás,    17 km,    1:21:12 perc,    4:45 perc/km,     161 pulzus

  Pénteken a telefonlámpás megoldással egy jól kivilágított hosszú szakaszra futottam ki, új útvonal, tetszik, így egyenlőre a sötétben futás megoldódik. Vasárnap délben a szokásos útvonalamon indultam neki, majd Berlin mögött kanyarodtam az újjonnan felfedezett (futásra) útra és futottam visszafelé. Jó ídő, napsütés, király volt.
  A héten zene mentes futás volt,  egy új 3/4es feszülős naciban nyomattam, hogy védje valamelyest a térdem a hidegtől. Ennek a zsebébe a jackdugóval már nem fért be a telcsi. Emellett túl szorosnak bizonyult a nadrág gumija a térd alatt, elég zavaró volt egy ídő után és a vádlijaim is megfájdultak, szerintem emiatt, még sosem volt ilyen gondom. Valamit ki kell találnom már nem tudom visszavinni. Lehet felvágom és újravarrom a végét, úgy jó lesz.
   Közben vettem kesztyűt bringázáshoz, Briko dynamite pro (35-ről 8 euróért..zsír), és futáshoz egy vékony futósapkát, Asics (18 euro). Rábukkantam a kedvenc new balance polómnak a hosszú újjú verziójára is, úgyhogy lassan alakul az őszi-téli ruházat is...

   Ugye nem futottam egy hete, hétvégen nem ettem 2 napig, biztos merültek az energiatartalékaim. A héten töltődtem és pénteken majd vasárnap nagyon könnyedén tudtam futni. Fél év alatt elég sokat fejlődtem teljesítményben és most is ezen gondolkodok, hogy miért működik nálam ez eddig elég jól? Nem futok túl sokat pl. Persze mindenféle képzettség nélkül, szóval ez csak ilyen tapasztalat, olvasottak és logika segítségével összerakott körvonalazódó elképzelések amiket most ki is fejtek.
   Klasszikus edzéstervek nagyon látványosan fel vannak építve, hétről hétre növekvő kiméterszámokkal, változó edzéstípusokkal, szinte mindenkinél működnek, aki betartja. Miért, mert nem az egyéni teljesítőképességre és az edzést végző egyéni hatékonyságára épít, hanem szárazon a mérhető km-ekre. Logikus.
   Én nem így futok. Nekem nem a marathoni táv adja az edzésalapot hanem a félmaraton. Tehát a leírtak nyilván itt működnek.  Edzésterv, nincs. Persze van  a fejemben egy egyszerű képlet, hétköznap futok rövidebb távokat, majd a hétvégen tolok egy hosszabbat. Ha eszembe jut futok egy intervalt is. :) Nem futok heti 5-6 alkalommal, hanem 2, esetleg 3 alkalommal. A lényeg a futás minősége. Soha nem megyek ki úgy futni, hogy kipipáljak egy adott távot és csak legyen meg. A futásokkor mindig egy kicsit többet akarok kihozni magamból. A napi formámat nem tudom  kiküszöbölni, de amellett mindig egy technikásabb, hatékonyabb, lehetőleg gyorsabb futásra törekszem az aerob szívritmus tartományon belül. Tipikusan 80-90%. Nagyon fontosnak tartom a köztes pihenőnapokat! Sokkal jobb teljesítményfokozó mint az ész nélküli futás. Emellett, kereszttréning! A bringázásom biztos vagyok benne, nagy részt vállal a fejlődésemben, segít az állóképesség javításban, erőnlétben, légzésben, hátizmok erősítésében..... Bár "csak" munkába járásról van szó, erre is edzésként tekintek és próbálom közben kihozni magamból amit lehet. Tehát egy aerob szintű edzés ez is, adott napon kétszer, reggel és este. A bringázásom egy interval/tempó tréninghez áll a legközelebb szerintem. Sok lámpa van útközben, közte mindig 30km/h fölött tekerek, ha tudom el akarok érni egy zöldet (már ismerem mikor hol kell nyomatni), előfordul, hogy 500-1000 méteren át teljes gázzal gyakorlatilag 36-40 km/h között nyomom. A légzést már a tempós 30 is nagyon jól fejleszti. Szóval, a váltakozó terhelés miatt egy nagyon jó keresztedzés és a lábban nem a futóizmokat gyilkolja elsősorban, tehát jól beilleszthető a futós pihenőnapokra!
  Leírtam mindent?  Akkor öszefoglalva: Futás, Pihenés, Keresztedzés. És a lényeg, félmaraton körüli távokra edzek. Itt jön be a szabadídő a képbe, maximum egy, másfél órás futások elegek (másfél már tök rég volt mert gyorsultam elég sokat). Relatív kevés szabadídőm megy el rá. Élvezem ezt a fajta egyensúlyt. Egyenlőre perfekt!

Pénteki futás:

Vasárnapi futás:

Megjegyzések