2012. április 18., szerda

Úszás Luc-kel

    Említettem korábban, hogy egy új kollágánk van akivel megbeszéltük, hogy egyszer elmegyünk együtt úszni, mivel korábban ő is versenyszerűen úszott és a gyermekei jelenleg is ezt a versenysprortot űzik, van tapasztalata szeme a dologhoz, megpróbál pár tanácsot adni.  Belgiumból ingázik, de ennek ellenére lejár itt Berlinben is úszni, adta magát egy közös úszás. :)

    Múlt héten eldöntöttem, hogy most már nem halogatom tovább, hanem letámadtam, hogy akkor NOW, most menjünk, mert úgy éreztem kicsit helyben kezdek toporogni és inkább kihasználok minden felajánlott lehetőséget.
    Tegnap este úsztunk egy órát és nagyon-nagyon hasznos volt számomra. Miután először megnézte a jelenlegi úszó technikámat, azt mondta, egész rendben van, szerintem rosszabbra számított. :)
    A következő hibákat fedezte fel így elsőre, amiknek a korrigálásával máris érezhetően kevesebb erőbedobással, érezhetően "finomabban" tudtam úszni:

   -Az előre nyújtott karjaim elöl kicsit keresztben mozogtak, nem egyenesen a vállamtól előre mozgásirányban  nyújtottam előre, hanem egy kicsit befelé a testem középvonala felé, talán át is lépve azt. Ennek a korrigálása azonnal érezhető lágyabb haladást eredményezett.

   -A hátul kiemelkedő karomat hátul a testem mögött kicsit késleltetve húztam előre. Ezt korrigálva sokkal  kevesebb energiát emésztett fel a víz fölötti fázis.

   -A víz fölötti és a víz alatti előre mozgó fázisban végig azt mondta próbáljam teljesen lazán csinálni. Az első
két pont korrigálásával ez sokkal könnyebben sikerült is. Az ezt követő víz alatti húzó fázisban IS először a test alá érve kell, hogy a kar igazán elkezdjen erőből dolgozni, vagyis az előre nyújtásból lefelé induló fázist  is teljesen lazán lehet csinálni.

   Kipróbáltam a pullbuoy-t is, jó lesz, de most még túl sok volt az információ nehéz a mozgás sorozat minden részletére figyelni, plusz a pullbuoy egyelőre instabillá tett. Én is tapasztalom azt, hogy az egyes úszó hibákat csak egymás után, egyszerre csak egy problámára koncentrálva lehet szépen kidolgozni. De hasznos lesz, majd beszerzek egyet.

   Alíg várom, hogy holnap a már megszokott közegemben (uszodámban) az új információk birtokában tovább fejlesszem az úszást. Pár edzés tippet is adott, pl. csapásszámot 1-esével csökkenteni hosszról hosszra stb, érdekes lesz. Amikor kipróbáltuk és mondta számoljam a karcsapásokat, hááát nehezebben ment mint gondoltam. ;-)

Remélem ezek a tanácsok másnak is hasznosak lehetnek, nem csak nekem. Úgyhogy húzzatok bele mert jövök! :-)

2 megjegyzés:

  1. Hasznos tanácsok, köszi:) Engem hétvégén néz meg egy úszóoktató. Biztos sok újat tud mondani, mutatni. Várom, mert úgy érzem jelenleg egy helyben topogok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan! Ezeket magamtól sztem nehezen ismertem volna fel, vagy inkább sose. Kiváncsi leszek miket mond majd neked, esetleg írd meg ha volt valami jó tanácsa.

      Törlés