2013. május 22., szerda

Előszó a csapat triatlonról

   2012-es felemásra sikeredett első, rövidtávú triatlonom után, a vállsérülésem miatt csak most, egy évvel késöbb, vasárnap fogok újra egy triatlon verseny rajtvonalára állni. Nagyon várom.

   Érdekessége, hogy ez egy csapat triatlon verseny. Minden csapat 3 főből áll. Még érdekesebb a versenytáv teljesítésének a szabályai.

   Az első versenyszám, az úszás normál váltóként működik, mindhármunkra 500 méter úszás jut. 500+500+500 méter.
   Miután az utolsó váltótag kijön a vízből együtt indul el a csapat a 40 km-es tekerésre. A lényeg, együtt kell teljesíteni a távot. Vagyis a leglassabb csapattagtól függ majd a tempó. A csapattagok természetesen szélárnyékozhatnak, de csapatok között tilos a szérárnyék. Együtt is kell  megérkezni a váltózónába. Futó cipő fel, és a futáson ugyanez a szisztéma ismétlődik, a leglassabb csapattagtól függ a csapat sebessége.
   Szerintem nagyon jó szabályok. A csapatunkban én leszek a leggyengébb láncszem. Úszásban és bringán is a két társam jóval erősebb nálam. A futásban, persze ha semmi nem jön közbe (oldalszúrás...), nem kell rám várni.

   A Wasserraten egyesület intézte a nevezéseket, az úszó edző állította össze a 3 fős csapatokat, nekem csak annyi a dolgom, hogy vasárnap a felszerelésemmel ídőben megjelenek a rajtnál.

   A verseny miatt két hete elkezdtem téglázni. A házunk már kész, erőgyakorlatokra meg ott van a kettlebell, ez a brick edzés magyar kifejezése lenne. (??) :-) Németül koppeltraining.  Az edzés lényege, hogy a triatlon versenyszámai közötti hirtelen megváltozó terhelésfajtákhoz szoktatjuk az izmainkat, szervezetünket. Az erőmmel nem volt gond, ellenben 5-ből 3 alkalommal a futás első kilóméterein nagyon szúrt az oldalam. És sajnos ez történt tavaly a Liepnitzsee-triathlonon is. Nem tudom mi okozhatja. Gyenge törzsizomzat? Erősítenem kell a belső izmaimat, erre gyanakszom. Ez egy bökkenő lehet vasárnap...meglátjuk. "Szerencsére" az egyik srác a csapatban futásban nem túl jó, így késsel az oldalamban is tudom majd tartani a tempóját, ha beütne a krach...

   Most vasárnap is kimentem egy kissebb, 50 kilóméteres (ebből 47 mért) tt-s karikára. Bár az átlag csak 32 kmh lett, egy elég jól beosztott, lassan induló de a végére gyorsuló tekerést hoztam össze. Az csak hab volt a tortán, hogy visszafelé sorban vettem le a versenybringásokat magam elött 35-37 kmh-s kilómétereket tekerve, közben persze figyelve is az erőmre. Állat volt. Utána meló a ház körül, majd delután kimentem futni egy kiskörre, ez egy 11km-es karika. 84%-os pulzussal 4:14-es tempójú futás lett, ez is jó volt. Egy kicsit elnyújtott vasárnapi brick. :-)
tavaly az első triatlonom célegyenesében
   Most a héten lejjebb csavarom a mozgásokat, érzem, hogy a májusban megnövekedett heti edzésórák száma után célszerű lesz pihenéssel formává változtatni a befektetett munkát. Pénteken úszáson 500 méteren teljesen el voltam készülve már 200 után és csak 9:03-at úsztam ami az utóbbi hónapok úszásai után, remélem nem reális kép. Pihenek, és ennél sokkal jobbat szeretnék vasárnap!

A verseny honlapja: 24. Teamtriathlon 2013

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése