Timex Zone Trainer tuningolva Timex Data Recorder 2-vel :-)

   Kaptam új órákat a Timextől. Pár hete érkeztek meg. A csomagban volt egy Zone Trainer és egy Personal Trainer. Ja és egy Data Recorder 2. A Zone Trainer kinézete azonnal megtetszett, úgyhogy azzal kezdtem el ismerkedni. Így adta magát, hogy róla írjak először. :-)
Timex Zone Trainer
   Hogy egyből tovább bonyolítsam az óra típusok útvesztőjét, van nekem egy Timex Target Trainer nevű órám is a Run Trainerem mellett. Ezt az órámat hétköznapi,, alkalmi edzős és úszós óraként is használom. Illetve szinte már csak használtam. Most az új Zone Trainer van legtöbbször a csuklómon és úszni is ezzel szoktam. Megkedveltem. Nem tudom mit jelent a garancia szempontjából, hogy 30 méterig vízálló, csak cseppállóságot? Mindenestre nálam tökéletesen működik vízben is, bírja az íntenzív vízipatkány kiképzést. :-)
tetszik a gombok formája is
   Ez az óra kisebb a Target Trainernél, kompaktabb. Bár nincs érintő kijelzője mint a Target Trainernek, a funkcióik nagyon hasonlóak. Egy különbség, hogy a Zone Trainer 27 kört avagy részídőt tud maximálisan kezelni. Nekem elég, de nem vitték túlzásba Timexnél a méretezését, lehetne legalább a duplája, hogy versenyen egy maratonhoz is elég legyen. Már ha valaki minden kilóméteren mérni szeretné a részídejét. Viszont ami fontos nekem és azt tudja, hogy minden részídő átlagpulzusát is letárolja. Ebben is hasonló a Targethez.
   A neve Zone trainer avagy zóna edző. A kijelzőjére egy skálás szívrtimus megjelenítést is tettek, ami mutatja a beállított cél zóna tartományt, és hogy ehhez képest éppen merre zakatol a szívünk. Persze ez a kijelzési mód is egy választható funkció, többféle kijelzés közül választhatunk. Mik a zónák? Miután beállítjuk az órában a humán paramétereket, ez alapján ő automatikusan elkészíti a maximális pulzus arányában a különböző futó edzésekhez ideális szívritmus tartományokat, zónákat. Ezek módosíthatóak persze. Az egyik lehetőség ezek közül cél zónát választani, vagy lehet egy manuális cél zónát is konfigurálni.
tökéletes a szívritmus :-)
     Kipróbáltam a csipogós zóna figyelmeztetést is, kicsit magas szívritmustartományt választottam, tempós futást terveztem. Rendületlenül csipogott amíg el nem értem ezt a szívritmustartományt. Elég hangosan szól, így az utcánkban sétáló emberek néztek mit csipogok mint egy őrült. Kicsit kellemetlen volt, persze az óra csak tette a dolgát. Arra gondoltam, milyen jó lenne ha az egyik gombon ezt a csipogó figyelmeztetés funkciót közvetlenül ki-be lehetne kapcsolni, mert futás közben ami csak eszembe jutott próbáltam mindent nyomogatni, de nem sikerült az edzés megállítása nélkül lekapcsolni. Persze aztán legközelebb már megtaláltam, edzés módban a heart rate gombot kell hosszan nyomva tartani az Audible Alert funkció gyors ki, illetve bekapcsolásához.
   A mellpántjának az adatátvitele digitális, így semmilyen körülmény nem zavarhat be neki az analóg pántokkal ellentétben. Komfort pántja van ráadásul, plusz pont.
Timex Digital Flex HRM Sensor
   Az elmúlt 3 hét alatt teljesen átálltam erre az órára, nagyon tetszik, egy precíz sport órának találom, ami hétköznapokra és pulzus kontrollos edzésekhez is megbízható társ. Jaa még valami, azt hiszem az órát többféle színben forgalmazzák, érdemes utána nézni!

De mi ez a Timex Data Recorder 2?

   Meglepiként találtam a postai küldeményben. :-) Nem ismertem ezelött. Okosodnom kellett. Azt tudja, hogy ha egy Timex digitális átvitellel rendelkező órát használunk és ezt a Data Recordert magunkkal visszük a futásra, akkor induláskor csak bekapcsoljuk, az megkeresi a szívpánt jelét és folyamatosan veszi és tárolja annak adatait. Így egy valós ídejű szívritmus log fájlt készít. Az adatvételi sűrűség 1 másodperc. Ha valaki Timex GPS vevőt használ, örülhet, mert annak az adatait is tárolni tudja a Data Recorder.
   A futás után az USB kábellel és a szoftverével a számítógépre tudjuk tölteni az eszközben tárolt adatokat. Utána ezt az eszközhöz kapott programban meg tudunk nézni, vagy a programból CSV fájl formátumba ki is tudunk exportálni. Onnantól bármelyik online/offline edzésnaplózó rendszerbe be lehet tölteni ezeket az adatokat. Kipróbáltam, működik szépen. Nem egy bonyolult dolog. Trainingpeaksbe lehet CSV logokat is feltölteni.
Timex Data Recorder 2, mellette a Zone Trainer
   Miután utána olvastam ennek a kis szerkezetnek, először arra gondoltam, hogy nem írok róla a blogban, mert a Timex USA ezt az eszközt már nem forgalmazza. Minek írjak egy olyan cuccról, ami felé a Timex már nem megy. De késöbb eszembe jutott, hogy akinek olyan digitális átvitelű Timex karórája van, amelyik nem készít teljes szívritmus logot, de szeretne, ezzel az eszközzel megkapja ezt a funkciót egy arra képes új óra árának a harmadáért, negyedéért. Szóval anyagilag esetleg egy olcsóbb alternatív megoldás lehet. Megkérdeztem a Timex Magyarországot, hogy mi a helyzet ezzel az eszközzel és azt mondták sokan érdeklődnek még utána és van nekik (Persze gondolom nem is küldtek volna ellenkező esetben)

Tehát előnyei:
  -teljes szívritmus illetve GPS log az edzésről
  -töredékébe kerül egy teljes szívritmus logot készítő órának

A spórolás "ára":
  -extra eszközt kell kezelni, magunkkal vinni a futásokra
  -az adatmásolgatás kicsivel több munkával jár
  -nem lát semmilyen részídő adatot az órából
  -nincs már támogatva (de a Timex USA tudja szállítani továbbra is az importőröknek)

   Hátha valakinek hasznos lesz ez az információ. A Zone Trainerrel, Target Trainnerrel tuti működik, ezekkel próbáltam. Most kaptam az infót, hogy a Road Trainerhez is jó.

Elkezdek ismerkedni a Timex Personal Trainerrel, juhúú... :-)

Update 2: Le is akciózták az írásom után:  Timex Data Recorder 2 a web shopban

Megjegyzések