A számok bűvöletében

   Jó ez a neoprén balhé. Szárnyakat ad, főleg az olyan későn beugróknak mint én. :) Adja a jó víztartást, nekem csak lapátolnom kell mint egy gőzhajó. Szántom a vízet. Easy. :) Most szabadtéri medencében úszunk, így nyáron is sokszor volt rajtam a wetsuit.

   Nem mondom, hogy gyanússá kezdett válni, inkább tetszett és még nagyobb lendületet adott, hogy hoppá neoprénben egész gyors vagyok. Most nyár vége felé a gyorsabb úszók között találtam magam.

   Ma össz-vissz négyen voltunk lent úszáson, ilyen még nem volt. 10 fő legalább szokott lenni, de inkább 12-15-en úszunk. Jővő héten úszunk utoljára kint, utána visszamegyünk a 25-ös beltéri medencékbe. Ezért is élvezem kint amíg lehet az 50 métert, ég és föld, kint 50-es medence, nagyon jó. Egyetlen úszást hagytam ki egész nyáron (már amikor persze Berlinben voltam).

Vízipatkányok mind szépek és okosak :)
    Ma kérdezgettem Klaust, hogy milyen ídőket úsztam. Néha elkaptam eddig is az ídőket amikor mondta, de most kifejezetten rákerdeztem az etapok után.

   50 méter csőgázas sprintekkel kezdtünk hat ismétléssel. 36 és 37 másodperc között volt minden 50-es ídő. Wow, csak néztem. Relatív kezdő úszóként én ilyen ídőkről álmodni sem szoktam.

   Következő, 3 x 100m : 1:26, 1:28, 1:26. Jeee!

   Ma rövidre fogtuk, hogy csak ennyien voltunk és 200 méter láb drill után egy egyenletes 800 méter volt az utsó feladat. 13:36. Ez ma lett a leglassabb az utóbbi hetek úszásait nézve. Volt ez már 13-on belül is. Ezek a maxi tempóra úszott rövid távok eléggé leszívnak, kell 400-500 méter mire beáll a rendszer és erőt érzek megint a karjaimban a hosszabb távon. Azért ez is tetszik :)

   A szépség hiba, hogy ugye mindezt neoprénben úsztam. :) A számokat nem nézve is motiváló, hogy tavasszal kezdtem itt úszni, és mostanra azért kezd talán beérni az úszó mennyiség, sokat fejlődtem a többiekhez viszonyítva is. Talán kicsit türelmetlen voltam / vagyok. :) Nehéz sport, nehéz jól csinálni, de megéri.

   Triatlont nyerni úszással nem lehet, igazából hol számít 5-10 perccel jobb úszó ídő, amit a bringázás 5-6 órája alatt bőven le lehet dolgozni. De azért jó, ha ezen sem úszik el semmi. :-)

   Talán kicsit elbagatelizáltam most az úszás technikai részének fontosságát neoprénben, azért abban is jól kell tudni úszni. Fej, törzstartás, karmunka. Minden számít. Hol a váll, hol a fej, hol a fenék, hogy dolgozik a kar, nem süllyed le, ne érezz ellenállást, tolni is rendesen...végtelen nekem ez még sajnos amikre figyelnem kell....

   De, a téli edzésekre veszek egy Speedo Tech Paddle tenyérellenállást a technikámat tovább fejleszteni.


Megjegyzések