2013. augusztus 20., kedd

Gyors úszás videó analízis (Updated)

   Levittem a Gopro-t úszásra. Már nagyon meg szerettem volna nézni az úszásomat kívülről, hogy észrevegyek belülről "láthatatlan" hibákat, majd a látottak alapján tovább csiszoljam az úszó technikámat.
   Először a medence széléről, majd a medence aljáról keresztbe, végül  a medence aljáról hosszában filmeztem. A felvételek nem a legtökéletesebbek, így sikerült. Kivágtam a felesleges részeket, csak az első két 50 métert hagytam meg teljes egészében bevezetésként.  Neoprénben úsztam ez kicsit kikozmetikázza a hibákat, de csütörtökön majd neo nélkül fogok és újra videózok. Kiváncsi leszek a különbségre.
   És ha már a teljes úszóedzésen pörgött a szalag,  a videót feliratoztam is, éppen milyen gyakorlatokat csináltunk. Az utolsó gyakorlat, a 2 x 750 méter bruttó ideje 25:35 lett, a nettó ídő a 30mp állást leszámítva 25:05. Egész jó ez nekem, de ezt egyelőre biztos, hogy csak medencében,"laboratóriumi" körülmények között, ja és neoprénben tudom úszni. Triathlon versenyen tömeg, orientálódás, ki-be vízbe, más a helyzet. Na de jöjjön a lényeg.



   Minden észrevételt,  konstruktív tanácsot a látott úszó technikámmal kapcsolatban szívesen fogadok. Köszönöm. ;-)


UPDATE, 30.08.2013:  

Egy kedves barátom képes volt alaposan átnézni, miket művelek a vízben. Én mint amatőr úszó, szerinte az úszásom nem rossz, de ha a célom a további fejlődés, felhívta a figyelmem pár dologra.

Azt tudtam, hogy a lábazásom csak jön utánam, nem fordítottam eddig rá kiemelten sok figyelmet, de lehet, hogy jelenleg az egyik kulcsa a további fejlődésemnek, illetve a helyes vízfekvés elérésének  neoprén nélkül. Röviden, nagyon térdből dolgozom, nem pedig csípőből. (Lásd a balra mellettem úszót, úgy kéne.)
Bővebben, ezen a szuper úszó oldalon tökéletesen ki van fejtve, el van magyarázva a gyorsúszás láb téma:  All about freestyle Leg kick

Ezen felül további pontok, amiken mindenképp lehet csiszolni:
-vízfogás (catch)
-légzés ütem és karmunka további koordinációja
és mivel minden mozgás kihat a többi fázisra is, felesleges is tovább sorolni.  :)

Egyelőre van min "dolgozni". Motivál, hogy látok egy irányt! Irány az uszi!

2 megjegyzés:

  1. Szépen úszol, én nem látok semmi hibát, vagy különbséget a képbe kerülő többi csávó javára.

    Azt hittem, hogy több technikai gyakorlat van egy-egy edzésen. A gyors láb - mell kar-on kívül miket végeztek még ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      köszi, neoprénben egész jó, kiugró hiba talán nincs. De minden érdekel, apróságok is. :)

      Nem a technikai gyakorlatokon van a hangsúly, nem ez az edzések fő irányvonala.
      Itt 30-73 éves (a 750m-en jobbra) szabadídősportolóknak, triatlon "rajongók"-nak biztosítják az úszást, aminek kimondottan célja a jó úszó kondició megteremtése, hogy a versenyeken a vízből "könnyedén", ne meghalva jöjjönk ki, hiszen az igazi verseny még csak ekkor kezdődik. Természetesen a durva úszó hibákat jelzi és segít az edző javítani. De itt felnőtt beugrókként már van egy határ amin úgy sem tudunk túllépni és ezt a célt hajkurászni. Működjön a dolog és kész.

      Az úszó gyakorlatok váltakozóak. Másokat úszunk nyáron, a versenyek ídőszakában, mást télen és tavasszal, de ezen belül is változatosak a gyakorlatok.

      Amiket szoktunk gyakorolni technikait, nem sok:
      -egy karral tempózás (másik előrenyújtva)
      -lassú kéz a kézre ütős (elöl) tempózás
      -láb (elöl bója kézben, fent a fej!!!)
      -bója láb között, csak kartempó

      A többi mind inkább erőnléti gyakorlatok, piramis játék pl. 50-250 50-esével és vissza
      most a rövid sprintek
      vagy pl
      8x 100, 4x200, 2x400, 1x800
      ilyesmik. :)

      A trainingpeaksen irogtaom a gyakorlatoknál, ha érdekel ott meg tudod nézni a kommentben minden alkalomra pontosan mik voltak.

      Törlés