2013. augusztus 2., péntek

GA1 - GA2 összehasonlítás

GA1, GA2, a futásaim log kommentjeiben szoktam ídőnként használni ezeket a rövidítéseket.

Alap állóképesség = GA1 (Grund Ausdauer 1)  = 70-75 % pulzustaromány

Erő állóképesség   = GA2 (Grund Ausdauer 2) =  80-85 % pulzustartomány

A szigorú határok persze elmosódnak, egyénenként változó. Iránymutató.

A múlt heti stresszes, rövid futások után kedden végre egy nyugis, feltöltő futásra mentem ki. A 15 km szívritmus átlaga 139, azaz 73% lett, tempó 5:06:
GA1
 Ma este úgy döntöttem megfutom ugyanazt a kört (a 20 helyett amit terveztem...lúzer) csak most egy kicsit gyorsabban, GA2-ben. 155-ös szívritmus átlag 82%, tempó: 4:38. Ma azért befolyásolóan melegebb is volt. 
GA2
   Útközben jutott eszembe, hogy majd remekül össze tudom így hasonlítani a GPS logokat. A GPS-eknek a gyenge pontja a magasság, illetve inkább a lejtés-emelkedés pontos mérése. Az adatok, de a vizuális hasonlóság is számomra teljesen kielégítő.
   Az órát a futásoknál pontosan ugyanott indítva és leállítva, 15,08 kilómétert mért mindkét esetben. Témaként talán azért sem foglalkoztam eddig ezzel, mert sosem merült fel zavaró anomáliákra utaló GPS mérés az órával, amire felfigyeltem volna. Már fejből tudom szinte minden útvonalamon, hol vannak a kilóméter határok. Nem kértek rá, hogy írjak a saját pénzen vett órámról (még jó)...szóval nem reklám, de hát megbízható a távolság mérése a Timex Run Trainer GPS-nek.
   Már ha ugye nem megy tönkre a GPS modul az órában, ahogy nálam ez előfordult és írtam is anno róla több mint egy éve.
 
   Holnap pihi, kicsit keveset aludtam utobbi két nap, vasárnap kéne egy jóó hosszút futni, úgy 30 kéne, meglátom mi lesz belőle. :)

   A futásokhoz ja még csak annyit, hogy ez a GA2 most kicsit magasabb volt a szokásos futásaimnál. A legjellemzőbb tartomány, ahol a hosszúimat futom, az 78-80 százalékon van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése