2012. január 20., péntek

Apró jelek

    Eljött a tél, tudtam, hogy az erőnlétemet kell elsősorban fejlesztenem, ezért növeltem a heti km-eket, szépen toltam a hosszabb futásokat hétvégen. Eddig az ídőjárás kegyes volt, most kezd rosszabra fordulni, szerencsére elkezdtem úszni, amit rettenetesen élvezek, így a rossz ídő nem hátráltat a mozgásban.
November közepe óta nem volt futóverseny, futom a kilómétereket hétről hétre. Biciklin próbálok kemény lenni, ami nem nehéz sokszor 0 fok körül, néha esőben hajtom ki magam. :)  Most hozzájött az úszás, amit egyelőre különösebb elvárások nélkül csinálok, a technikára összpontosítok, az erő jönni fog magától, meglátom hova érek a 10 alkalmas bérlet végére.
    Kicsit úgy érzem magam, mint egy nagyobb programozási feladat közben. Az ember kódolja a részegységeket egyiket a másik után, nem működik még semmi, nem futtatható, csak bízok benne, hogy jól építem a rendszert, nem követek el nagyobb logikai, tervezési hibát. Amikor aztán külön külön már minden részegység szinte teljesen készen van, akkor áll úgy össze először a rendszer, hogy futtatni lehet. És ekkor egy csapásra feléled, megmutatja magát, ideális esetben ott a megtervezett program ami úgy működik, ahogy elterveztem.
    Ez a téli edzés is ilyesmi, nyomja az ember, tudja mit kell csinálni, de hogy aztán ez a munka milyen eredményeket hoz, mire lesz elég, és elég lesz e ahhoz amit tervezek, valójában csak a jővőben derül ki. Hiányzik a visszaigazolás. De azt hiszem az első kis jeleket már most januárban tapasztalom. Egy 500m-es csúcs az intervallon (3:19p/km), vagy egy egy erősebb km az esti 10km-es futáson. Kisérletezek a légzésemmel is azt hiszem találtam valamit. Ezek az apró jelek sokat számítanak, mutatják, hogy jó irányba tartok. Múlt vasárnap is különösebb problémák nélkül mentem utazóban 25km-t (4:50-el), ami azt mutatja, hogy az erőnlétem, a kitartásom is javul. Az intervallon még azt vettem észre, hogy  kontrolláltabban tudom futni a tempót, nem esik szét a mozgásom annyira mint korábban az első 100 méterek után.
  A szintfelmérésre adódott egy lehetőség holnap, Eberswalde-ban 12km-es futóverseny. Jó lesz, megyek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése