2012. március 28., szerda

Már megint úszás! :)

    Annyira jó nem tudom megállni ne írjak róla ismét. :-) Már ha eljutok az úszómedencéig! Mint múlt hét kedden amikor csak az uszoda pénztáráig jutottam. 21 óra elött pár perccel értem oda és ahogy szerettem volna lehúzni a bérletemet, már kiáltott a pénztáros, hogy munkaerőhiány miatt az uszoda részleg zárva van. Mi mi mii?
  -Sajnos sokan lebetegedtek, nincs elég alkalmazott!
Kénytelenek voltak bezárni, szabály. (megértem). Jóóó, és meddig lesz ez így előreláthatólag kérdezem, egész héten?
  -Csak ma.....!  De.... várjál! Holnap se gyere! Holnap sztrájkolunk!
Körbenéztem elkezdtem keresni a kandi kamerát meg is kérdeztem tőle, hogy most ugye szivat, és csak viccből! Nem, nem, tényleg... Na mondom szuper! Azért utána otthon megnéztem a honlapjukon, nem voltam teljesen meggyőződve arról, hogy nem csak egy laza estét akartak a melósok. :-)) Valóban ott volt a megváltozott nyitvatartási ídő arra a napra jelezve...ezzel múlt héten 1 nap kiesett.

    Múlt hét csütörtökön semmi különös nem történt, folyamatosan fedezek fel a mozgásomban csiszolni valót. Fontos, hogy figyelek magamra, kisérletezek, próbálkozok és aktívan javítom a mozgást. Edző nélkül nincs más út.

   Tegnap például a törzsfordítással kisérletezgettem, direkt alig majd nagyon fordítottam a törzsem, hogy érezzem mikor a  leghatékonyabb, mikor a legkönnyebb haladni. Azután például a húzásra koncentráltam,  Szépen fejlődik a víz alatti előre nyúlástól a vízbe markoláson át test alatti húzás majd test mögötti fázisig végig a mozdulatsor.
   Megpróbáltam átállni a 100 méterekre, toltam akármennyire úgy éreztem nincs levegőm 50 után, és ment! De érzem, hogy most új területen vagyok, 50 méter után kezdem érezni a vállam, a karjaim, fáradnak.
Az 1:45-ös 100 méter tervet magamhoz igazítottam, ami azt jelenti, hogy 2 perc alatt 100 méter és maximum 1 perc pihenő (3. percig). 2:40 körül általában már elindultam. Most látom, hogy ide bizony erő kell, sok!  Első 100 méter konstans, normál tempóban még 1:45 körül megvan. Második már 2 perc és az összes utána következő 100 méter 2:05-2:08 között. Simán fordulok falérintéssel, nem bukófordulóval, biztos pár másodperc elmegy ezzel.
   Észrevétel: 50 méter után elfogyok erőben. EZÉRT Innentől kezdve szigorúan! 100 méter lesz a mininim távom megállás nélkül, hogy beleerősödjek.

   Légzés is alakul! Fordíts a törzsed oldalra és vegyél levegőt, jó nehéz  rendesen megtölteni lufttal ugye!?  GOTCHA!

   Az úszás végén mindig nyomok egy atom (Már saját mércével :)) 50 métert. Még soha nem mértem le, de érzésre olyan mintha kétszer olyan gyorsan úsznék mint a normál tempóban. Hárommal indulok, majd két csapásonként veszek ilyenkor levegőt. Iszonyatosan élvezem ezt!! Most is olyan harmónikusan siklottam a vízen, közeledett a medence vége,áááááá, nem gyakoroltam nem tudom, de mit számít, érzésre nyomok egy bukófordulót nem tökörészek érintéssel, nem akarok kibilleni a száguldásombóól!!  Megvan a medence alján a jel! Még egy csapás lebukik! OK! Láb kinyújt megvan a fal! Ellök! Jó! Fel! Levegő! Túl korán volt! Vizet nyel! Megállás! Köhögés!  (úszómesterek biztos jót mosolyogtak rajtam) :-)) Deeeee majdnem megvolt elsőre egy frankó bukóforduló, jesssz :)
    Utóbbi ídőben amúgy, mivel úszás előtt tempó vagy intervall futást csinálok, talán nagyon igénybe veszi a vádli izmaimat, mert amikor a sprintet úszom az edzés végén, 25 méter után rendszeresen begörcsöl a vádlim. Most is ez történt 30 méternél kb miután a fulladás után nekilendültem újra. :) Amint érzem kezdődik a lábam ellazítom és próbálok végigúszni. Nem mindig sikerül.
 
 Gyorsúszás legistenkirályabb! Többször gondolok arra úszás közben, hogy amilyen nemzeti úszó sikereink vannak, nekem is védenem kell a magyar úszóbecsületet, nem lehetek béna gyors úszó, sőt kifejezetten jónak kell lennem. Ezek csak ilyen kis gondolatfoszlányok, nyugi, semmi komoly :-)) Azért, ha egyetlen magyar sprotolót kéne megneveznem akit a legjobban csodálok a teljesítménye alapján, gondolkodás nélkül Egerszegi Krisztinát nevezném meg. Mennyi munkát tett az eredményeibe tinédzserként el sem tudom ezt a kitartást, akaratot képzelni! Jól képbe helyezi, ha belegondolok, 16 éven át senki nem tudott 200 méter háton nála jobbat úszni, 1991-2008!!. Fenomenális! "Gyere kislány!" :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése