2012. március 17., szombat

Tavaszi bringa pucolás

    Novembertől márciusig beleketekertem a városi bringámba több mint 900 km-t. A téli, vízes, saras utak megtették a magukét. Már hetek óta terveztem, hogy amint itt a jó ídő, szétkapom és alaposan megtisztítom a bicajt, nagyon ramatyul nézett már ki.


Innen nézve nem is vészes, közelebbről már más képet kapunk. A képekre kattitnva nagyobb méretben nézheted meg!


     Először az utcai tartozékokat bontottam le. A kis táskában defekt esetére egy pótbelsőt és a cseréhez szükséges gumifeszítő szerszámokat hordom. A télen 3 defektem is volt. kétszer padka, egyszer üvegszilánk. Pumpa a vázon. Otthon a kilyukadt belsőt javítom, ezután ez kerül be a táskába pótbelsőnek. Így oldom meg 2 belsővel.
    A két gyorszáras sárvédő, SKS Race Balde, nagyon bevált, tökéletesen elvégzik a feladatukat, megfelelő a hosszuk. Esőben, vízben, sárban, no problem. Az első kerék kiszerelése után felakasztottam a bringát és átmostam petróleummal a valtókat a fogaskerekeket és a láncot. Petróleumot használtam mert az volt éppen itthon, de mosóbenzin, vagy sima benzin is tökéletesen megteszi.


    A váltó rendes megtisztításához ki kellett vennem a kereket és leszerelnem a váltót. Tavaly nyáron az első agyat már szétszedtem és újra zsíroztam, a hátsó mostanra már nagyon esedékes volt. Még korábban vettem egy bicikli javító szerszámoskészletet. Szinte minden benne van ami a bringa szereléséhez kell, ha te magad szeretnéd szerelni a bicajodat otthon. Szerintem nagyon megéri egy ilyen komplett készlet a befektetést, úgy emlékszek 37 euróba került. Pl. a hátsó kerékagy szétszedéséhez a váltófogazat rögzítésénél szükség van egy speciális szerszámra, így gyerejáték volt.

    Miután kitisztítottam, újrazsíroztam és beállítva összeszereltem a kerékagyat. Elöl, hátul,  mintha csak újak lennének.

     Jöhetett az alapos váz és kerék mosás. A hátsó kerék küllőire is rengeteg zsír, piszok volt ráragadva. Miután ezekkel is kész voltam, minden készen állt az összeszerelésre.
Az utcai kiegészítőket még felpattintottam a vasra, ezek: -kistáska a pótgumival, szerszámokkal
-lakat
-első, hátsó lámpa
-sárvédők

és kész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése