2011. március 15., kedd

2011.03.02. Szerda, 4km, 30 perc, Ellipsetrainer

Alacsony fokozaton, lassan futottam a gépen fél órát, utána nyújtottam néhány erőnléti gyakorlattal kiegészítve. Kiegészítő program a futós napok között
Beüzemeltem Angela pulzus mérő óráját. A hozzá tartozó mell övnek, amiben a pulzusszenzor van, hiányzott a hátsó rögzítése, sima gumi madzaggal felkötöttem jó lesz teszkós, de működött jól. Majd a rendes futásnál lesz igazán érdekes.
Az ellipsetraineren is van pulzus mérő, ha elég megbízható lenne, de sajnos nem az, jól lehetne vele edzeni, csak beállítasz egy pulzustartományt és aszerint változtatja a lendkerék ellenállását, hogy a terhelés mértéke (pulzus) a beállított tartományban legyen. Lehetne így precízen állítani, hogy maximalis terhelés 50,70,90%-án különböző programokat lefutni...

...mert olvastam közben futás edzésprogramokról. Ezért vagyok ilyen okos, hogy tudom mennyire hülye vagyok, hogy csak így beleugrottam ebbe a félmaratonba. Értitek amit mondok? :)
Azok alapján esti gyorsképzés folyik itten :) Az újtrakezdőknek ajánlott edzésterv a félmaratonig 1 x 10 hetes terv 5km-ig. 1 x 10 hetes terv 10km-ig, majd csak ezek után 100 napos (15 hét) edzésterv félmaratonhoz.  Ha az 5 km-es felkészülést nem számítom, akkor is 25 hetes edzésprogrammról van szó. Redukáltam 5 hétre :) Mindenesetre ebből arra jutottam, hogy végig a határon kell edzenem ez alatt a még hatralevő 4 hét alatt, hiszen az utolsó héten már csak minimál mozgás lesz nem kimerítő edzés, hogy a szervezetem rá tudjon pihenni a távra. Már alig várom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése